۱۳۹۸ يکشنبه ۲۷ بهمن چاپ

هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سال آینده / رشد35 درصدی پرداخت تسهیلات در سال جاری

هدفگذاری پرداخت تسهیلات ۱۷۰ هزار میلیارد ریالی بانک توسعه تعاون در سال آینده / رشد35 درصدی پرداخت تسهیلات در سال جاری

اقتصاد میهن: رییس هیات‌مدیره و مدیر‌عامل بانک توسعه تعاون از هدف‌گذاری پرداخت ۱۷۰ هزار میلیارد تسهیلات این بانک در سال ۹۹ خبر داد.

حجت‌اله مهدیان در نشست ارائه گزارش عملکرد بانک و بیان برنامه‌های آتی بانک اظهار داشت: پرداخت تسهیلات این بانک در سال ۹۸ مطابق برنامه به ۱۳۵ هزار میلیارد ریال خواهد رسید، و در سال آتی نیز ۱۷۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات به بخش‌های مختلف اقتصادی پرداخت خواهد گردید. وی افزود: هفتاد درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی اختصاص یافته و سهم بخش‌های بازرگانی و خدمات در حدود ۳۰ درصد است. مهدیان با اشاره به اینکه مطابق اساسنامه و تکلیف قانونی ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به تعاونگران پرداخت می‌گردد در ادامه گفت: تعامل با اتحادیه‌های شرکت‌های تعاونی همواره در دستور کار بوده است، و چنانچه اتحادیه‌ها و شرکت‌های تعاونی زیر‌مجموعه در تعامل با بانک، توجه کافی داشته باشند، ظرفیت اعطای تسهیلات به مراتب افزایش خواهد یافت.

وی در ادامه به نقش مهم افزایش سرمایه بانک توسعه تعاون اشاره نمود و گفت: ده هزار میلیارد ریال سرمایه تناسب چندانی با بانک توسعه‌ای و با این حجم تکالیف گسترده ندارد و با تدابیر مسئولین  شایسته است سرمایه بانک به ۳۵ هزار میلیارد ریال افزایش یابد. وی تفاهم سه‌جانبه بانک توسعه تعاون با معاونت تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و صندوق نوآوری و شکوفایی را یاد آور گردید و افزود: اولین مرکز تعاون، نوآوری و شکوفایی معاونت تعاون در استان فارس راه‌اندازی گردیده و با افزایش مراکز در استان‌ها، گام‌های مهمی در حمایت از کارآفرینان و بنگاه‌های دانش محور برداشته خواهد شد.

رشد35 درصدی پرداخت تسهیلات بانک توسعه تعاون در سال جاری

حجت‌اله مهدیان با اشاره به رشد 35 درصدی پرداخت تسهیلات این بانک در مقایسه با سال گذشته، گفت: اندازه و حجم فعالیت توسعه‌ای و عملیات بانکداری توسعه‌ای طی چهار سال اخیر رشد چشمگیری داشته است، به گونه‌ای که دو سوم حجم مانده منابع سپرده‌ای و حجم مانده تسهیلات اعطایی، حاصل فعالیت بانک در چهار سال اخیر می‌باشد. مهدیان تسهیلات پرداختی بانک در سال جاری را ۱۱۵ هزار میلیارد ریال اعلام نمود و افزود: مطابق برنامه هدف‌گذاری گردیده ماهانه بیش از ده هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردد و تا پایان سال به رکورد ۱۳۵ هزار میلیارد ریال برسیم که تا پایان سال این هدف را محقق خواهد گردید.

وی تصریح کرد: در حالی تسهیلات ماهیانه پرداختی امسال بالغ بر ده هزار میلیارد ریال می‌باشد، که در سال ۹۴، رقم تسهیلات پرداختی ماهیانه بانک سه هزار میلیارد ریال بوده است. رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون با اشاره به حضور بانک در طرح اشتغال پایدار روستایی و عشایری گفت: این بانک مطابق سهمیه مکلف به پرداخت ۲۴۷۶۰ میلیارد ریال تسهیلات به فعالین اقتصاد روستایی بوده است و با عملکرد متوازن و جامع در سراسر کشور تا کنون ۲۰۷۵۰ میلیارد ریال پرداخت گردیده و با توجه به اینکه پرونده‌هایی در مرحله انعقاد قرارداد و یا تکمیل پرونده می‌باشند، به زودی کل سهمیه ابلاغی محقق خواهد گردید.

مهدیان به قراردادهای تفاهم و همکاری بانک با دستگاه‌های اجرایی جهت پرداخت تسهیلات موضوع بند الف تبصره ۱۸ قانون بودجه سال جاری اشاره نمود و گفت: تفاهم‌نامه‌های مهمی با وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی منعقد گردیده که مجموعا ۳۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات پرداخت گردیده است. مهدیان حجم قرارداد با وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی را سه هزار میلیارد ریال عنوان نمود که با توجه به اینکه تاکنون امور هماهنگی و معرفی‌نامه‌ها در حال پیگیری بوده، ده درصد سهمیه پرداخت گردیده و  در ماه‌های آتی با شتاب بیشتر قابل پرداخت خواهد بود.

رییس هیات‌مدیره و مدیرعامل بانک توسعه تعاون حمایت از  تولیدکنندگان و کارآفرینان را مهم برشمرد و گفت: ۷۰ درصد تسهیلات این بانک به بخش‌های تولیدی پرداخت گردیده است. مهدیان سطح کیفی خدمات بانک از بعد فناوری اطلاعات و بانکداری الکترونیک را ممتاز بر شمرد و افزود: هدف‌گذاری بانک توسعه تعاون بر انجام عملیات بانکی مطابق با جدیدترین فناوری‌ها و پیشرفته‌ترین تجهیزات بوده است.

مدیرعامل بانک توسعه تعاون مشتریان و جامعه هدف این بانک را خوش‌حساب دانست و گفت: مانده تسهیلات بانک توسعه تعاون حدود ۱۷۰ هزار میلیارد ریال می‌باشد و مجموع مطالبات غیرجاری و معوق کمتر از ۹ هزار میلیارد ریال می‌باشد، و بر این اساس npl بانک ۶/۵ درصد می‌باشد، که در مقایسه با نظام بانکی بسیار کمتر است، که نشان‌دهنده تعامل صحیح با مشتریان و رعایت اصول مشتری‌مداری و شناخت صحیح از مشتریان می‌باشد. مهدیان تصریح نمود: همزمان با تحولات و پیشرفت‌های کسب و کار و لزوم تدوین مدل کسب و کار جدید در بانک، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای با همکاری معاونت امور بانک و بیمه وزارت امور اقتصادی و دارایی اتخاذ شده است و در اولین مرحله پیاده‌سازی نقشه راه بانکداری دیجیتال در بانک توسعه تعاون در حال انجام است.

رییس هیات مدیره بانک توسعه تعاون از امضای تفاهم این بانک با معاونت زنان و خانواده رییس جمهور یاد نمود و افزود: مطابق تفاهم‌نامه به میزان سیصد میلیارد ریال قرض‌الحسنه از محل منابع داخلی بانک، به معرفی‌شدگان معاونت زنان و خانواده اعم از زنان سرپرست‌خانوار و زنان بد‌سرپرست تعلق می‌گیرد، و در گام‌های بعدی، با تلفیق منابع دولتی و منابع داخلی، تسهیلات گسترده‌تری برای بانوان در نظر گرفته خواهد شد. مهدیان همچنین به انجام مسئولیت اجتماعی بانک در قبال استان‌های سیل‌زده کشور اشاره نمود و گفت: در سیل اخیر استان سیستان و بلوچستان اقدامات مهمی در تهیه مایحتاج هموطنان سیل‌زده، اعطای تسهیلات کشاورزی و مسکن و همچنین امهال و بخشش جرایم در نظر گرفته شده است.

* رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون

مشاور مدیر‌عامل و مدیر امور روابط‌عمومی و حوزه مدیریت بانک توسعه تعاون در مراسم رونمایی از پایگاه خبری توسعه تعاون و پورتال جدید بانک توسعه تعاون گفت: نظام اطلاع‌رسانی بانک توسعه تعاون متشکل از فرهیختگان رسانه‌ای و روابط عمومی بانک، رسالت مهمی در تبیین عملکرد بانک، شناسایی فرصت‌ها، بیان قابلیت‌ها و ظرفیت‌ها و هدایت تعاونگران و کارآفرینان در مسیرهای کارآمد و حائز مزیت بر عهده دارند.

سعید معادی افزود: مسلما پیشرفت‌های الکترونیک و افزایش ظرفیت ابزاری در انجام ماموریت‌های اطلاع‌رسانی بانک حائز اهمیت است، اما هدف غایی هم‌افزایی میان روابط‌عمومی و اهالی رسانه و همچنین تهیه محتوای مفید در  خصوص اقتصاد تعاون می‌باشد. وی پاسخگویی، شفافیت و تبیین اهداف و واقعیت‌ها را از ویژگی‌های مدیران ارشد دانست و گفت: رییس هیات‌مدیره و مدیر‌عامل بانک توسعه تعاون التزام فراوان در برگزاری نشست تخصصی با خبرنگاران دارد و اعتقاد خاص به بهره‌گیری از ظرفیت‌های رسانه‌ای برای بهبود و افزایش اثربخشی خدمات و افزایش ظرفیت خدمت‌رسانی و  بانک دارد.معادی تعهد خود و مجموعه بانک توسعه تعاون به "تعاون" بسیار بالا دانست و افزود: مجموعه فعالیت‌های اقتصادی و اجتماعی تعاونگران بسیار حائز اهمیت است و تا تحقق سهم واقعی تعاون در اقتصاد و شکوفا شدن ظرفیت‌های تعاون در اقتصاد، اقدامات و تمهیدات گسترده‌ای لازم است انجام شود. وی بیان حقایق را از جمله رسالت‌های اصحاب رسانه و روابط‌عمومی دانست و افزود: همکاری، تعامل و هم‌افزایی میان این دو نهاد نتایج درخشانی در پی خواهد داشت.

 

 

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها