۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۶ بهمن چاپ
امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی فراهم شد

خبر خوش سردار کمالی برای سربازهای متقاضی تحصیل

خبر خوش سردار کمالی برای سربازهای متقاضی تحصیل

اقتصاد میهن: مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه نیرو‌های مسلح از امکان تحصیل همزمان با خدمت سربازی از بهمن ماه خبر داد.

سردار «موسی کمالی» با اشاره به اینکه از بهمن‌ماه امسال بر اساس توافقاتی که بین این قرارگاه و دانشگاه جامع علمی و کاربردی و دانشگاه فنی و حرفه‌ای به امضا رسید، به سربازان این اجازه داده شد که در دوره‌های پودمان و تک‌درس این دو دانشگاه ادامه تحصیل دهند، اظهار داشت: طبق قانون ادامه تحصیل در حین خدمت ممنوع است؛ اما به جهت اهمیتی که موضوع مهارت آموزی برای ما دارد بنا داریم اجازه دهیم سربازان در رشته‌های پودمانی ادامه تحصیل دهند.

وی ادامه داد: ادامه تحصیل برای مشمولان دیپلم و فوق دیپلم و محل تحصیل در دانشگاه‌های جامع علمی و کاربردی و فنی و حرفه‌ای است و مسئول اجرای این طرح موسسه عالی آموزشی علمی و کاربردی نیروی انتظامی است.سردار کمالی اضافه کرد: سربازان در زمان اوقات فراغت در این دوره پودمانی شرکت می‌کنند؛ البته شرکت سربازان داوطلبانه است و الزامی در آن نیست، همچنین سربازانی که در این کلا‌س‌ها شرکت کنند از ۵۰ درصد تخفیف شهریه برخوردار می‌شوند.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی با اشاره به اینکه فعلا این طرح به صورت آزمایشی برگزار خواهد شد، گفت: این طرح در استان‌های تهران، فارس، خوزستان، آذربایجان غربی، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و گیلان برگزار می‌شود و در صورتی که موفقیت آمیز بود، گسترش پیدا می‌کند.سردار کمالی درباره محتوای پودمان‌ها و رشته‌ها افزود: هزار و ۵۰۰ پودمان در ۸۰۰ گرایش و رشته است که بر اساس بازار کار، نیاز نیرو‌های مسلح و علاقه سربازان انتخاب شده است و بنا داریم از بهمن سال جاری اولین دوره شروع شود.

مشاور عالی و سخنگوی قرارگاه مرکزی مهارت آموزی خاطرنشان کرد: سربازانی که در طول تحصیل چند پودمان را بگذرانند، تلاش می‌کنیم در تخصصی که دارند آن‌ها را به‌کارگیری کنیم و این امکان را فراهم کردیم که فردی که در چند پودمان تحصیل کرد، تکمیلی آن را بتواند بعد از خدمت سربازی در این دو دانشگاه به اتمام برساند و مدرک آن را دریافت کند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها