۱۳۹۸ سه شنبه ۲۴ دي چاپ

تلاش بانک صادرات برای کاهش قیمت تامین مالی بنگاه ها

تلاش بانک صادرات برای کاهش قیمت تامین مالی بنگاه ها

اقتصاد میهن: استفاده از ابزارها و تکنولوژی های مدرن برای دیجیتالی شدن یکی از مهمترین فاکتورهای «تحول نظام اقتصادی» در جهان امروزی به شمار می آید.

با عملیاتی شدن برنامه تحقق اقتصاد هوشمند وتحول دیجیتالی با توسعه فناوری اطلاعات و استفاده از ظرفیت های فن آوری های نوین، در راستای نیل به هد«تحول نظام اقتصادی» بانکها و موسسات مالی نیز ازاین مهم مستثنی نبوده و ما امروز شاهد آن هستیم که قدمهای  بزرگی در نیل به این هدف مهم و تاثیرگذار درامر بانکداری دیجیتالی در کشور در حال برداشته شدن است. در سال 1394 و به دنبال مصوب شدن قانون« رفع موانع تولید رقابت پذیر» درکشور،  بانک‌ها اقداماتی در راستای هوشمندی و گذر از بانکداری الکترونیک به بانکداری دیجیتال و ارائه سرویس‌های جدید در دستور کار خود قرار داده‌اند که در این بین می توان از  بانک صادارت به عنوا« آئینه تمام نمای چابک سازی نظام بانکی» یاد کرد.

* کاهش شعبات بانک صادارت از 3200 به 2170 شعبه

یکی از مهمترین کارهای صورت گرفت در طول دو سال اخیر در این بانک ( در راستای تحقق برنامه چابک سازی بانکها)،کاهش شعبات مازاد این بانک، توامان با اجرای تدابیر برای تحقق بانکداری الکترونیکی بوده است که از دستاوردهای آن می توان به نکات ذیل اشاره کرد:

الف: کاهش شعبات بانک از 3200 شعبه در سال 96 به 2170 شعبه تا پایان آذر ماه 1398

ب: فروش اموال مازاد بانک درراستای اجرای قانون « رفع موانع تولید رقابت پذیری» ( بر اساس این مصوبه بانکها موظف هستند ظرف مدت 3 سال سالانه 30 درصد از املاک مازاد خود را بفروشند.)

در این راستا بانک صادارت موفق شده است که با فروش اموال مازاد خود علاوه بر تحقق اجرای قانون خروج از بنگاه داری بانکها، قدم های تعیین کننده ای را در نیل به هدف کاهش قیمت تمام شده نرخ ریال در کشور بردارد.

ج: پرداخت منابع حاصله از درآمد فروش اموال مولد بانک به متقاضیان تسهیلات بانکی با سود بسیار اندک برای رونق اقتصاد کشور.

د: افزایش چشمگیر منابع بانک با جذب منابع ارزان قیمت توامان با کاهش هزینه ها

* منابع بانک صادارت از مرز 2 هزار تریلیون ریال گذشت

یکی دیگر از فعالیت های چشمگیر این بانک طی یک سال اخیر « جذب منابع ارزان قیمت و ارائه تسهیلات به بخش تولید با نرخ سود صفر درصد می باشد که از آن جمله می توان به طرح 67 اشاره کرد. این رویکرد به همراه سیاست « تجدید ارزیابی دارائی های بانک» باعث تحقق اهداف عالی مدیران این بانک در افزایش منابع در طول یکسال اخیر بوده به نحوی که با افزایش 80 درصدی گردش مالی این بانک ، امروز شاهد عبور منابع این بانک از مرز 2 هزار تریلیون ریال هستیم که این نقطه عطفی در نظام بانکداری کشور محسوب می شود و این درحالی است که این بانک درنظر دارد تا پایان سال جاری با تزریق مبلغ 30 هزار میلیارد تومان دیگر به منابع خود، سرمایه خود را به 200 هزار و 30 میلیارد تومان افزایش دهد.

* ورود بانک صادارت به کانال سوددهی تا پایان سال جاری

با عنایت به فعالیت های چشمگیر صورت گرفته در این بانک، خروج بانک صادارت از زیان دهی و ورود به کانال سوددهی تا پایان سال جاری، یکی از خبرهای نوید بخشی است که از هم اکنون می توان به سهامداران این بانک داد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها