۱۳۹۷ سه شنبه ۱۶ بهمن چاپ
دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد

کمک 6 هزار میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت / رایزنی با دولت و مجلس برای معافیت مالیاتی خیران

کمک 6 هزار میلیارد تومانی خیرین در حوزه سلامت  /   رایزنی با دولت و مجلس برای معافیت مالیاتی خیران

اقتصاد میهن: دبیرکل مجمع خیرین سلامت کشور با اعلام کمک بیش از 6 هزار میلیارد تومانی خیرین در 10سال گذشته در حوزه سلامت ،گفت: در سال گذشته خیرین سلامت بیش از هزار میلیارد تومان کمک کردند که این مبلغ در شش ماهه ابتدای امسال بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان بوده است.

دکتر حسینعلی شهریاری  افزود: مشارکت مردمی در حوزه درمان براساس قانون است چرا که دولت‌ها نمی‌توانند به تنهایی از پس هزینه درمان برآیند، حتی در جایی مانند آمریکا نیز این مؤسسات خیریه هستند که به کمک سلامت و سیستم‌های بهداشی و درمانی آمده‌اند .البته با توجه به شرایط کنونی میزان کمک‌های خیرین کاهش پیدا کرده است.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با تأکید بر اهمیت پیشگیری در بیماری‌ها اظهار کرد: باید به سمتی برویم که مردم کمتر بیمار شوند، در این راستا مقام معظم رهبری نیز تأکید زیادی به سبک زندگی اسلامی دارند و به همین دلیل نیز ما در این حوزه باید به مسئله پیشگیری و سبک زندگی سالم توجه بیشتری داشته باشیم. بیماری‌های جدید و نوظهور، خانواده‌های بسیاری را تا سطح فقر می‌برد، به همین دلیل ما نیز وارد موضوع پیشگیری شده‌ایم.

* بهره برداری از  58 مرکز درمانی، مرکز جامع سلامت در دهه فجر

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مشارکت بانوان در فعالیت‌های حوزه سلامت یادآور شد: بانوان پرستار در دوران انقلاب و دفاع مقدس خدمات بسیاری را به مجروحان جنگی ارائه داده و شهدا و جانبازان زیادی را نیز تقدیم انقلاب ایران داشته‌اند؛ ما نیز در همین راستا مجمع بانوان خیرین سلامت را فعال کرده‌ایم. شهریاری در ادامه فعالیت‌های مجمع خیرین سلامت را برشمرد و گفت: این مجمع امسال ۵۸ مرکز درمانی، مرکز جامع سلامت و خانه بهداشت و پایگاه اورژانس را راه‌اندازی کرده است. در حال حاضر ۱۱۰ هزار نفر از خیرین کشور همراه با این مجمع فعالیت کرده و سه هزار ثمن نیز همکاری‌ خوبی دارند.

* واریز ول طرح تحول سلامت به جیب پزشکان کذب محض است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به موضوع مطرح شده در رابطه با سوء‌استفاده‌های مالی پزشکان، اظهار کرد: از منابع مالی که به حوزه بهداشت و درمان در قالب طرح تحول سلامت در نظر گرفته شده، ۱۶ درصد آن برای پرداخت به پزشکان، پرسنل، کادر بهداشتی و درمانی بوده و ۸۰ درصد دیگر در جای خود هزینه شده است. اینکه گفته می‌شود پول طرح تحول سلامت به جیب پزشکان رفته، دروغ محض است.

* چراغ سبز رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با طرح پرداخت مالیات از سوی پزشکان

وی همچنین در رابطه با طرح پرداخت مالیات از سوی پزشکان نیز اظهار کرد: پزشکان جز خدمت‌گذارترین اقشار جامعه بوده که در زمان جنگ تحمیلی نیز خدمات زیادی را به مردم ارائه داده‌اند، در زمینه پرداخت مالیات نیز من به شخصه موافقم که همه از کارت خوان استفاده کنند، اما متأسفانه برخی با لابی‌گری اقدامات لازم را در حوزه مالیات انجام نمی‌دهند.

وی تأکید کرد: دولت و قوه قضائیه نیاز به اصلاحات برای شفاف‌سازی در حوزه مالیات دارد؛ همه باید مالیات بدهند چرا که قانون برای همه است و نباید از این مسئله برای عقده‌گشایی بر علیه پزشکان استفاده کرد.رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه در چند سال گذشته مشخص شده است که سه درصد افرادی که دچار بیماری می‌شوند، زیر خط فقر قرار می‌گیرند، گفت: دولت براساس قانون چهارم و پنجم باید تلاش کند که این میزان را به دست کم یک درصد برساند. اقدامات خوبی در مورد حمایت از بیماران با اجرای طرح تحول انجام شده است، امیدواریم اشکالاتی که به این طرح وارد است برطرف شود.

 * رایزنی با دولت و مجلس برای معافیت مالیاتی خیران

وی در ادامه با بیان اینکه سالانه هزار مورد کاشت حلزون رایگان برای بیماران نیازمند انجام می‌گیرد، اظهار کرد: مراکز کاشت حلزون در بسیاری از استان‌ها راه‌اندازی شده و امیدواریم بتوانیم این اقدام مهم را در سیستان و بلوچستان نیز انجام دهیم. شهریاری با تأکید بر اینکه امروزه نه تنها در تهران که در سایر نقاط کشور شعبه‌‍‌های مجمع خیرین سلامت فعالیت می‌کنند، گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰۰ شعبه در سراسر کشور از زیرمجموعه‌های مجمع خیرین است که در آن بانوان نقش پررنگی در انجام کار‌های خیر نسبت به مردان دارند. رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی در پایان سخنان خود از رایزنی با دولت و مجلس برای معافیت مالیاتی خیران خبر داد.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها