۱۳۹۸ جمعه ۱ آذر چاپ
بانک جهانی اعلام کرد

سقوط ایران به رتبه 131 ام ناکارآمدترین دولت جهان

سقوط ایران به رتبه 131 ام ناکارآمدترین دولت جهان

اقتصاد میهن: بانک جهانی با بررسی ۲۰۹ دولت جهان به لحاظ کارآمدی، دولت ایران را در رده ۱۳۱ و پایین تر از دولت هایی مثل سنگاپور، سوئیس، آندورا، امارات، تایوان، قطر، هند و اردن قرار داد.

بانک جهانی طی گزارشی به بررسی وضعیت کارآمدی دولت ها در 209 کشور جهان پرداخته و بر اساس آمار سال 2018 نمره ای از صفر تا 100 را به هر کشور در شاخصی به نام شاخص کارآمدی دولت ها داده است.دولت ایران در شاخص کارآمدی دولت ها نمره 37.5 را بدست آورده و در رده بندی جهانی جایگاه 131 را به خود اختصاص داده است.بر این اساس کارآمدی 130 دولت در جهان طی سال 2018 بیشتر از دولت ایران در این سال بوده است و 78 دولت نیز کارآمدی کمتری نسبت به دولت ایران داشته اند.

در رده بندی جهانی، دولت سنگاپور با کسب نمره 100 به عنوان کارآمدترین دولت شناخته شده است و سوئیس با کسب نمره 99.5 و فنلاند با نمره 99 به ترتیب در رتبه های دوم و سوم از این نظر قرار گرفته اند.برخی دولت های دیگر که کارآمدی بیشتری نسبت به دولت ایران داشته اند عبارتند از: آندورا، هنگ کنگ، نروژ، دانمارک، هلند، امارات، تایوان، انگلیس، قطر، یونان، هند، اردن، کویت و تونس.برخی دولت ها نیز که در رتبه پایین تر از دولت ایران قرار گرفته اند عبارتند از: الجزایر، مالدیو، مصر، پاکستان، نیجر، گابن، ترکمنستان، زیمبابوه، چاد، سودان. کشور تازه تاسیس سودان جنوبی با کسب نمره صفر به عنوان ناکارآمدترین دولت جهان شناخته شده است.

 

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک تجارت بانک صادرات ایران بانک سینا فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها