۱۳۹۸ پنج شنبه ۱۸ مهر چاپ

ترفندهای سرویس‌های ارزش افزوده برای دزدی از جیب مردم

ترفندهای سرویس‌های ارزش افزوده برای دزدی از جیب مردم

اقتصاد میهن: وزیر ارتباطات اخیرا برای «سرویس‌های ارزش افزوده» خط و نشان کشیده و گفته: «شاید وقتش رسیده باشد که به زودی «کل سرویس‌های ارزش افزوده» را برای همیشه تعطیل کنیم.»

آذری جهرمی تاکید کرده است: «در مورد حق‌الناس هیچ خط قرمزی ندارد مخصوصا اگر از جیب مردم دزدی شود.»آذری جهرمی می‌گوید اگر اپراتور‌ها سرویس‌های ارزش افزوده را ساماندهی نکنند، این خدمات ممکن است به طور کلی قطع شود خط و نشان وزیر ارتباطات به ارائه دهندگان خدمات ارزش افزوده موبایل در حالی است که او در مردادماه از کاهش حجم کلاهبرداری‌های خدمات ارزش افزوده خبر داد و گفته بود که مجموع درآمد خدمات ارزش افزوده ۳۰ درصد کاهش یافته است.

خدمات ارزش افزوده انواع مختلفی دارند، اما در ایران بیشتر خدمات ارزش افزوده پیامکی مدنظر سیاست‌گذاران قرار گرفته‌است. بررسی‌ها نشان می‌دهند اغوا، تبلیغات کاذب و سوء استفاده از مشترکان خدمات ارزش افزوده پیامکی به صورت علنی و فراگیر در جریان است.معصومه آقاپور علیشاهی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شفاف سازی خدمات ارزش افزوده موبایل به خانه ملت گفت: «اگرچه خدمات ارزش افزوده پیامکی، خدماتی هستند که مشترک به ازای دریافت مبلغ مشخصی به صورت روزانه، محتوایی را در بستر پیامک یا اپلیکیشن‌های موبایلی دریافت می‌کند، اما این بازارِ فاسدِ چند هزار میلیارد تومانی دو مشکل مهم دارد وی افزود: «از یک سو محتوای آن زرد و ضعیف بوده و از سوی دیگر مردم به صورت ناخواسته در سرویس‌های ارزش افزوده عضو می‌شوند. از سویی تنها در سال گذشته، شرکت‌های ذینفع از سرویس‌های خدمات ارزش افزوده، بالغ بر ۲۶۰۰ میلیارد تومان درآمد کسب کردند این در حالی است که شرکت‌های ذی نفع حسابرسی نیز نمی‌شوند.»

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها