۱۳۹۷ يکشنبه ۱۴ بهمن چاپ

افزایش ۱۵ درصدی نرخ طرح ترافیک در سال ۹۸ / اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد از تابستان ۹۸

 افزایش ۱۵ درصدی نرخ طرح ترافیک در سال ۹۸ / اخذ عوارض تردد در محدوده زوج و فرد از تابستان ۹۸

اقتصاد میهن: اعضای شورای شهر تهران با افزایش ۱۵ درصدی نرخ ورودی طرح ترافیک در سال ۹۸ موافقت کردند.

در یکصد و بیست و یکمین جلسه شورای شهر تهران، تصویب کردند که نرخ ورودی طرح باید کمتر از نرخ تورم در جامعه باشد. محمد علیخانی، رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در تشریح این لایحه افزود: شهرداری تهران در این لایحه پیشنهادی، خواستار افزایش ۲۰ درصدی نرخ ورود به محدوده‌های ترافیکی تهران در سال آینده نسبت به امسال شده است.

همچنین در مصوبه جدید محدوده زوج و فرد به عنوان رینگ دوم طرح ترافیک در سال آینده منظور می‌شود و نام آن به محدوده کنترل الودگی هوا تغییر نام می‌یابد. به گفته علیخانی، مالک هر خودرو با پلاک تهران در سال ۹۸ در هر فصل می‌تواند ۲۰ بار به صورت رایگان وارد محدوده زوج و فرد شود.

* عوارض از محدوده زوج و فرد از تابستان ۹۸

شهردار تهران با بیان اینکه از سال آینده محدوده زوج و فرد پولی می‌شود، گفت: این طرح از تابستان ۹۸ آغاز می‌شود و تاکید می‌کنم نگاه ما به شهر درآمدی نیست.پیروز حناچی شهردار تهران ، گفت: بر اساس قولی که به شورای شهر داده بودیم امروز لایحه بودجه را تقدیم شورا کردیم.  وی با بیان اینکه 9 درصد سقف بودجه شهرداری افزایش پیدا کرده است، گفت: 18 هزار و 930 میلیارد تومان بودجه سال 98 شهرداری تهران بوده است.

شهردار تهران با بیان اینکه بودجه حمل‌ونقل عمومی نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش پیدا کرده است، گفت: با دست خالی کار می‌کنیم.حناچی با اشاره به اینکه روزانه 2 میلیون سفر در حوزه حمل‌ونقل عمومی انجام می‌شود، گفت: نقطه هدف 7 میلیون نفر است و برای رسیدن به هدف حداقل باید 2 هزار واگن اضافه و 3 هزار دستگاه اتوبوس وارد ناوگان شود.وی در خصوص نحوه کمک‌رسانی دولت به شهرداری، گفت: کمک‌ها بیشتر از نوع فاینانس است.

شهردار تهران، در خصوص میزان بدهی‌های دولت به شهرداری گفت: سازمان حسابرسی در حال بررسی است و تاکنون بالغ بر 2200 میلیارد تومان از دیون را تایید کرده است.حناچی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه شهرداری نتوانسته با بانک‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام دهد به همین دلیل بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد، گفت: به دلیل مشکلات بدهی‌ها بخشی از اوراق مشارکت سوخت شد در حال مذاکره هستیم برای سایر اوراق مشارکت.

وی درباره ساماندهی و یکسان‌سازی قبور شهدا گفت: برنامه خاصی نداشتیم سیاست‌های اعلام شده توسط مقام معظم رهبری را تامین می‌کنیم.شهردار تهران ادامه داد: اگر خانواده‌های شهدا نظری داشته باشند اعلام کنند حتماً پیگیری می‌شود. وی درباره اخذ عوارض از محدوده زوج و فرد در سال آینده گفت: نگاه ما در محدوده طرح ترافیک درآمدی نیست و سلامت شهروندان را در نظر می‌گیریم.  حناچی با بیان اینکه نباید تعداد روزهای آلوده افزایش پیدا کند، گفت: طبق آمارها امسال میزان آلودگی هوا کمتر بوده است.

به گفته شهردار تهران امسال شهرداری از محل طرح ترافیک درآمد کمتری نسبت به سال گذشته داشته است و تاکید می‌کنم نگاه ما اصلاً مالی نیست.حناچی با بیان اینکه از سال آینده از محدوده زوج و فرد عوارض اخذ می‌شود، گفت: اخذ عوارض از این محدوده از تابستان سال 98 آغاز می‌شود.به گفته وی، طرح زوج و فرد در کوتاه مدت تاثیرگذار است و در درازمدت بدون تاثیر است

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها