۱۳۹۷ شنبه ۱۳ بهمن چاپ
همزمان با فرا رسيدن دهه مبارك فجر صورت می گیرد

افتتاح بيش از 360 طرح با سرمايه‌گذاري بالغ بر 44 هزار ميليارد ريال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور

افتتاح بيش از 360 طرح با سرمايه‌گذاري بالغ بر 44 هزار ميليارد ريال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور

اقتصاد میهن: همزمان با فرا رسيدن دهه مبارك فجر، بيش از 360 طرح با سرمايه‌گذاري بالغ بر 44 هزار ميليارد ريال در شهرك‌ها و نواحي صنعتي سراسر كشور به بهره‌برداري مي‌رسند.

به گزارش روابط عمومي سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران (ايزيپو)، در آستانه چهلمين سالگرد پيروزي انقلاب اسلامي، بهره‌برداري از 368 طرح با سرمايه‌گذاري ريالي بالغ بر 44 هزار ميليارد ريال، ارزي 106 ميليون دلار و ميزان اشتغالزايي 12 هزار و 56 نفر در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور آغاز مي‌شود.

بيشترين تعداد طرح با 70 طرح در استان آذربايجان شرقي با مجموع اشتغال 2 هزار و 192 نفر و بيشترين حجم سرمايه‌گذاري بالغ بر 5 هزار ميليارد ريال مربوط به استان تهران است. تعداد 29 طرح نيز در 17 استان با مجموع سرمايه‌گذاري ريالي بالغ بر 27 هزار ميليارد ريال، ارزي 88 ميليون و 806 هزار دلار و ميزان اشتغالزايي 3 هزار و 208 نفر، جزء طرح‌هاي با سرمايه‌گذاري بالاي 400 ميليارد ريال مي‌باشند.

همچنين از اين تعداد طرح‌ها، 5 طرح با سرمايه‌گذاري ريالي بالغ بر 2 هزار و 300 ميليارد ريال، ارزي 32 ميليون دلار و ميزان اشتغالزايي 335 نفر با مشاركت سرمايه‌گذاران خارجي در استان‌هاي تهران، خراسان رضوي، خوزستان و زنجان درحال انجام است. اين گزارش حاكي است، همزمان با فرا رسيدن دهه مبارك فجر، 294 پروژه عمراني نيز با سرمايه‌گذاري 272 ميليارد و 788 ميليون ريال در 199 شهرك و ناحيه صنعتي سراسر كشور به بهره‌برداري مي‌رسد.

احداث ساختمان‌هاي اداري، نگهباني و آتش نشاني، احداث پل، تقاطع غيرهمسطح، سردر، خط انتقال و شبكه توزيع آب، برق، گاز، مخابرات و فيبر نوري، منبع زميني، اتصال شبكه پساب تصفيه‌خانه به شبكه توزيع آب فضاي سبز، زیرسازی و جدول گذاری و آسفالت معابر، شبكه روشنايي معابر، دفع آب‌هاي سطحي، محوطه سازي و تكميل معابر، تكميل ورودي و خروجي، اجراي عمليات خاكي، نیروگاه خورشیدی، تصفیه‌خانه و شبكه جمع‌آوري فاضلاب، چاه آب، رنگ آمیزی جداول و زیباسازی فضای سبز و ... بخشي از عناوين پروژه‌هاي عمراني قابل بهره‌برداري در شهرك‌ها و نواحي صنعتي كشور است.

شايان ذكر است، سازمان صنايع كوچك و شهرك‌هاي صنعتي ايران هم‌اینک با دارا بودن 499 شهرک و 311 ناحیه صنعتی و 3 منطقه ويژه اقتصادي درحال بهره‌برداری، 65 شهرک و ناحیه صنعتی تخصصي، 6 شهرک فنآوری، 36 مرکز خدمات فنآوری و کسب و کار، 2 مجتمع فنآوري اطلاعات و خدمات نرم‌افزاري، 75 هزار و 499 قرارداد منعقده و بهره‌برداری از 42 هزار و 784 واحد صنعتی کوچک و متوسط، موجبات اشتغال مستقیم 863 هزار و 344 نفر را در سراسر كشور فراهم نموده است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها