۱۳۹۸ دوشنبه ۸ مهر چاپ
دكتر حسين مهري خبر داد

افزايش 80 درصدي پرداخت سرمايه در گردش بانک صنعت و معدن

افزايش 80 درصدي پرداخت سرمايه در گردش بانک صنعت و معدن

اقتصاد میهن: مدیر عامل بانك صنعت و معدن اعلام کرد: در 6 ماهه نخست سال 98 در راستای تحقق شعار رونق تولید، مبلغ 54 هزار ميليارد ريال تسهيلات سرمايه در گردش در اختيار متقاضيان قرار گرفته كه اين پرداخت ها نسبت به مدت مشابه در سال گذشته از رشد 80 درصدي برخوردار است.

دكتر مهري افزود: در سال 97 مبلغ 127 هزار و 193 میلیارد ریال پرداخت تسهیلات به واحد‌های توليدي صورت گرفته و وصولی هاي اين بانک در سال گذشته 78 هزار و 207 میلیارد ریال بوده که در مقایسه با سال پیش از آن 62 درصد رشد را نشان می‌دهد.دكتر مهري با تشريح مانده تسهيلات به تفكيك بخش هاي مختلف اقتصادي اعلام داشت: مانده تسهيلات در بخش صنعت و معدن 79.5 درصد، در بخش صادرات 8.8 درصد، در بخش بازرگاني و خدمات 5.8 درصد و در بخش كشاورزي 5.5 درصد بوده است.

وی در خصوص فروش سهام، اموال مازاد و تمليكي اين بانك اعلام داشت: اين بانك در سال 97 اقدام به واگذاري سهام، املاك مازاد و تمليكي به مبلغ 3 هزار و 58 ميليارد ريال نمود كه در سال 98 نيز اين واگذاري ها با جديت دنبال مي شود.وی در خصوص ارزش سهام این بانك در بازار سرمايه اضافه كرد: ارزش سهام شركتهاي آتيه دماوند، سرمايه گذاري صنايع شيميايي و ليزينگ صنعت و معدن در سال جاري از افزايش قابل توجهي برخوردار بوده و به عنوان نمونه ارزش سهام شركت صنايع شيميايي ايران نسبت به سال گذشته 245 درصد رشد داشته است.

دكتر مهري در ادامه و در تبیین اهداف و برنامه های اين بانك افزود: اهم برنامه هاي بانك براي تحقق اهداف پيش بيني شده شامل استقرار بانكداري ديجيتال، حاكميت شركتي، توانمندسازي سرپرستي‌هاي استاني و شركت‌هاي ابزاري براي ارايه خدمات بهتر، كاهش سهم پرتفوي تسهيلات ارزي نسبت به تسهيلات ريالي، تلاش جدي به منظور وصول مطالبات غيرجاري بانك و فروش سهام، املاك و دارايي‌هاي مازاد مي باشد.

مديرعامل بانك صنعت و معدن در خصوص اولويت هاي اين بانك در تامين مالي طرح هاي توليدي يادآور شد: سرمايه در گردش مورد نياز واحدهاي توليدي براي تأمين مواد اوليه و تجهيزات مورد نياز در اولويت پرداخت قرار دارد و در مرحله بعد تكميل پروژه‌هاي ايجادي نيمه تمام و حمايت از طرح‌هاي صادرات‌محور، دانش بنيان و Start up در بخش صنعت و معدن از اولويت برخوردارند.دكتر مهری با بیان اینکه بانک صنعت و معدن ۵۱ طرح نیروگاهی را تامین مالی کرده است، اظهار کرد: بخشی از این طرح‌ها به بهره‌برداری رسیده و برخی هم در حال انجام است و از سوی دیگر این بانک تامین اعتبار ریلی و خرید هواپیما را نیز انجام داده است.

وی با تاکید بر ضرورت اجرای بانک‌داری دیجیتال در بانک صنعت و معدن، تصریح کرد: ۵۵ شعبه این بانک در سطح کشور به فعالیت مشغولند و گسترش بانکداری دیجیتال به این معناست که از این طریق در هر صنعتی در کشور شعبه مجازی خواهیم داشت. وی در خصوص به روز رسانی ، پویائی و کارآمدتر نمودن ساختار اين بانك توضیح داد: بانك صنعت و معدن به منظور تمركز زدايي از فعاليت هاي بانكي و كوتاه كردن فرايند اعطاي تسهيلات در راستاي مشتري مداري اقدام به تفويض اختيارات به روساي شعب كرده است كه مهم ترين آنها در قالب سياست هاي اعتباري بانك در آغاز سال 1398 ابلاغ شده است.

اين تصميم در سالي كه از سوي مقام معظم رهبري با عنوان رونق توليد مزين شده بيانگر عزم اين بانك براي تحقق شعار ياد شده است.رييس هيأت مديره و مدیرعامل بانک صنعت و معدن گفت: عدم کفایت سرمایه و میزان مطالبات ارزی از چالش‌های عمده اين بانك است.  دكتر مهري خاطرنشان كرد: تجهيز منابع از طريق خطوط اعتباري بلندمدت و ارزان قيمت بانك مركزي جمهوري اسلامي ايران، سپرده‌گذاري ريالي صندوق توسعه ملي، استفاده از ابزارهاي نوين تامين منابع نظير صكوك، اوراق مرابحه و گواهي سپرده، افزايش منابع سپرده‌اي بانك در تعامل با مشتريان بزرگ و با استفاده از ظرفيت شعب و بانكداري شركتي و فروش سهام، اموال مازاد و تمليكي توسط كارشناسان بانك صنعت و معدن با جديت پيگيري مي شود.

در این نشست اصغر پاك طينت عضو هيات مديره بانك صنعت و معدن اظهار داشت: اين بانك در راستاي انجام مسؤليت اجتماعي، به ايجاد زيرساخت هاي توليد و اشتغال در كشور مي پردازد و علاوه بر آن تعدادي بيمارستان، مؤسسه انتقال خون و مدرسه احداث كرده و در حوادث غير مترقبه مانند زلزله كرمانشاه نيز به ياري مردم شتافته است. حسين عسكري عضو هيات مديره اين بانك نیز از انعقاد قرارداد همكاري با بانك شهر خبر داد و افزود: براي همكاري مشترك با بانك ملت مذاكراتي در حال انجام است تا با استفاده از پوشش مناسب شعب اين بانك ها در سطح بانكداري خرد نيز خدمات مطلوب به مشتريان ارائه شود.عسكري در مورد حمايت از استارت آپ ها و شركت هاي دانش بنيان عنوان داشت: قراردادهايي با صندوق نوآوري و شكوفايي و همچنين صندوق توسعه ملي در دست انجام بوده و با جديت دنبال مي شود.وی همچنین اعلام کرد : بانك صنعت و معدن با وجود تعداد كم شعب در كشور توانسته است رتبه سوم را ميان بانك ها از نظر پرداخت تسهيلات در قالب طرح رونق تولید به دست آورده است.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها