۱۳۹۷ پنج شنبه ۶ دي چاپ
نقدی بر اعلام یک خبر از سوی رئیس کمیسیون انرژی مجلس؛

1800 روحانی در وزارت نفت چه می‌کنند؟!/ گزارشی از اقدامات روحانیون نفتی بدهید

1800 روحانی در وزارت نفت چه می‌کنند؟!/ گزارشی از اقدامات روحانیون نفتی بدهید

اقتصاد میهن: رئیس کمیسیون انرژی مجلس در توضیحاتش پیرامون رهاورد سفر اعضای کمیسیون انرژی به استان‌های خوزستان و کهگلویه از دغدغه به کارگیری نیروهای بومی در پالایشگاه‌های نفتی و پیگیری سیاست تجمیع پتروشیمی‌ها توسط وزارت نفت گفت و از اشتغال 1800 روحانی در مجموعه وزارت نفت خبر داد که این بخش از سخنان او خیلی زود در رسانه ها و فضای مجازی بازتاب پیدا کرد.

 

«فریدون حسنوند» آمار عجیبی از حضور روحانیون در وزارت نفت ارائه کرد و با یادآوری اینکه ۱۸۰۰ روحانی در وزارت نفت فعال هستند، توضیح داد: بکارگیری این حجم روحانیون در صنعت نفت نشان از پیگیری پیوست فرهنگی در این مجموعه دارد؛ هرچند او توضیح نداده که دقیقا این میزان از روحانیون در این وزارتخانه چه پیوست های فرهنگی را دنبال می کنند؟

این موضوع در کنار تبدیل شدن به تیتر بسیاری از رسانه ها، در شبکه های اجتماعی هم بازتاب داشته و برخی کاربران موضوعاتی را در این خصوص مطرح کرده اند. یکی از کاربران در توئیتر پیرامون حضور 1800 روحانی در مجموعه وزارت نفت، نوشته که «سوالی که دارم اینه که آیا این روحانیون هم از فیلتر سخت آزمون استخدامی وزارت نفت عبور کرده اند ؟؟؟»

یکی دیگر از کاربران ضمن انتقاد از این موضوع به طعنه نوشته است که «١٨٠٠ نفر از نخبگان حوزه علميه در وزارت نفت مشغول به كار هستند!» کاربر دیگری هم با اعتراض به این موضوع عنوان کرده است: « با این وضعی که داریم پیش می ریم، بخش نفت نیازی به تحریم توسط آمریکا نداره !»

بسیاری دیگر هم اعتراض کرده اند که این میزان متخصص و مهندس درصنعت نفت داریم که اخیرا برخی از آنان نسبت به عدم بکارگیری فارغ التحصیلان دانشگاه نفت و بیکاری با وجود تحصیل در دانشگاه تخصصی نفت اعتراض داشتند، اما یکباره خبر می رسد که 1800 روحانی در صنعت نفت کشور مشغول به فعالیت هستند. اعتراضی که به نظر می رسد با مشخص کردن اینکه وظیفه روحانیون مذکور دقیقا چیست، پاسخ آن دریافت خواهد شد.

یکی از کاربران هم گفته که کل کارکنان مشغول در ساختمان وزارت امور خارجه کشور هزار و خورده ای نفر است، آنگاه خبر می رسد که فقط در مجموعه های وزارت نفت 1800 روحانی اشتغال دارند، آیا آقایان برای ورود به سایر وزارتخانه ها که به لحاظ حقوق و مزایا شبیه وزارت نفت نیست هم اینقدر مشتاق هستند یا موضوع درباره این وزارتخانه فرق می کند. این احتمال وجود دارد که عدد اعلام شده از سوی «فریدون حسنوند» رئیس کمیسیون انرژی مجلس در ارتباط با تعداد روحانیون مشغول بکار در مجموعه های وزارت نفت، اشتباه باشد، اما اگر عدد و رقم مذکور به درستیبیان شده باشد، طبیعتا هم روحانیون مورد اشاره و هم مسئولان این وزارتخانه متمول اقتصادی باید در این خصوص توضیح بدهند که کار این افراد دقیقا در چه بخشی از مجموعه های این وزارتخانه تعریف شده است؟

بهتر است برای گرفتن پاسخ این انتقادات بیلان و گزارشی از اقدامات انجام گرفته و عملکرد 1800 روحانی مشغول به کار در صنعت نفت که طبیعتا بخش اعظمی از آنان عهده دار مسئولیت های فرهنگی هستند، داده شود تا منتقدان پاسخ خود را گرفته و مخاطبان این موضوع نیز با کار آنها آشنایی بیشتری پیدا کنند. اینکه آیا این اندازه از فعالیت های فرهنگی برای وزارت نفت لازم است یا خیر ؟ سئوالی است که پس از گرفتن بیلان عملکرد، پاسخ آن مشخص خواهد شد. طبیعی است که اعتراض به این موضوع به ویژه از جانب فارغ التحصیلان دانشگاه نفت که بخش زیادی از آنان رتبه های بسیار خوبی در کنکو کسب کرده اند و تنها از این جهت که بتوانند آینده شغلی خود را تضمین شده بدانند، دست به انتخاب دانشگاه مذکور زده اند، کاملا به حق است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها