۱۳۹۸ سه شنبه ۵ شهريور چاپ

آمادگی بیمه مرکزی برای حذف بیمه نامه کاغذی

آمادگی بیمه مرکزی برای حذف بیمه نامه کاغذی

اقتصاد میهن: رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی با اشاره به حرکت به سوی ارائه بیمه نامه به صورت هوشمند و الکترونیکی گفت: بیمه مرکزی آمادگی دارد تا ظرف یکسال آینده بیمه نامه‌های کاغذی را حذف کند.

سیدقاسم نعمتی با اشاره به روند بیمه مرکزی در خصوص حذف رسیدهای کاغذی و حرکت به سوی ارائه بیمه نامه‌های هوشمند و الکترونیکی گفت: موضوع کد یکتا از سوی بیمه مرکزی در چند سال اخیر به صورت جدی در حال پیگیری شده است و از سویی دیگر با توجه به این که بیشترین پرتفوی صنعت بیمه در حوزه شخص ثالت و حوادث رانندگی است که در همین راستا از از اواسط سال گذشته کد یکتا در زمینه شخص ثالث اجرایی و عملیاتی شد و بر همین اساس نیز با برخی اقدامات فنی ساده می‌توان در این بخش به سوی بیمه نامه هوشمند حرکت کرد.

رییس مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات بیمه مرکزی ادامه داد: بیمه مرکزی آمادگی دارد تا کاغذ مورد استفاده در رسید بیمه را با توجه به ایجاد کد یکتا حذف کند و می‌توانسته همین امروز نیز اجرایی شده باشد، اما با توجه به اینکه هنوز اجرایی نشده به دلیل برخی موارد و عدم آمادگی سایر دستگاه‌ها است که در حال حاضر کاغذ بیمه را به عنوان سند می‌شناسند. وی تاکید کرد: حذف بیمه نامه کاغذی هنوز زمان خاصی ندارد، اما اعتقاد دارم در صورت مهیا شدن شرایط از سوی سایر دستگاه‌ها و آمادگی‌های لازم طرف یکسال آینده بیمه نامه‌های کاغذی حذف خواهند شد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها