۱۳۹۸ شنبه ۱۵ تير چاپ

سامانسراهای پایتخت، مراكز نگهداری موقت از مددجويان

سامانسراهای پایتخت، مراكز نگهداری موقت از مددجويان

اقتصاد میهن: همكاری نهادهای مسئول در حوزه ساماندهی آسيب های اجتماعی می تواند تاثير شگفت انگيزی در كاهش آن داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان رفاه خدمات ومشارکت های اجتماعی، سیدنجم الدین محمدی مديرعامل این سازمان به همراه جمعی از معاونين، مشاورين و مديران، با هدف استفاده بهينه از ظرفيت زير ساخت های موجود در مراكز تابعه و همچنين كاهش هزينه ها ، از قسمت های مختلف سامانسرای لويزان بازديد كردند .وی ضمن بازديد از بخش های نگهداری و اسكان مددجويان، با آنها و مسئولان و كاركنان سامانسرای لویزان به گفتگو پرداخته و از زحمات شبانه روزی این کارکنان دلسوز قدردانی نمودند و آنها نیز در يك فضای صميمانه مشكلاتشان را مطرح كردند.
وی با اشاره به مسئوليت خطير شهرداری در ساماندهی آسيب ديدگان اجتماعی در كلانشهر تهران گفت : سامانسراها مراكز نگهداری موقت از مددجويان ارجاعی از سطح شهر تهران بوده  و جای نگهداری طولانی مدت از مددجويان دارای اختلال روان ، بيماران خاص عفوني و سالمندان نيست؛ لذا همدلی و همكاری نهادهای مسئول در حوزه ساماندهی آسيب های اجتماعی می تواند تاثير شگفت انگيزی در كاهش آن  داشته باشد كه متاسفانه به رغم پيگيری های به عمل آمده ، اين مهم صورت نگرفته و شهرداری و بهزيستی در اين حوزه تنها مانده اند محمدی در ادامه ضمن تبريك ولادت با سعادت حضرت معصومه سلام اله عليها و روز دختر، از بانوان همکار در آن مجموعه قدردانی کرد .

* نرخ مشارکت اجتماعی در کشور پایین است

 جلسه ی هم‌اندیشی با سازمان های درون شهرداری، شرکت های بخش خصوصی و شرکت های دانش بنیان در راستای اهداف و برنامه های سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومى سازمان رفاه خدمات و مشاركت‌های اجتماعیداوود نوری معاون رفاه خدمات و مشارکت های اجتماعی این سازمان گفت : حوزه‌ی مشارکت‌های اجتماعی در پی سیاست‌گذاری برای جلب هرچه بیشتر مشارکت مردمی، سازمان های مردم نهاد و انجام کارهای داوطلبانه در حوزه مدیریت شهری است.
وی با اشاره به اینکه مردم شهرمان باید با کسب مهارت های شهروندی، از شهرنشینی به شهروندی برسند؛ افزود : در حوزه‌ی مدیریت شهری، ابتدا باید رفتارها توسعه یافته شوند تا کشور به سمت توسعه سوق پیدا کند. نوری با تاکید بر اینکه ما باید بتوانیم مردم را به انجام مسئولیت های اجتماعی‌شان تشویق کنیم؛ گفت : اگر هم‌اندیشی و همکاری صورت بگیرد علی‌رغم همه ی مشکلات حال حاضر، میتوانیم کارهای بزرگی برای این کشور انجام دهیم.

وی تصریح کرد : کشور ما نرخ جهانی پایینی در حوزه‌ی مشارکت دارد و این مسئله خوشایند نیست؛ لذا باید بتوانیم با بالابردن نرخ مشارکت مردمی از ظرفیت های موجود در جهت بهبود و توسعه کشور استفاده کنیم .رمضان لطفی معاون کارافرینی و توانمندسازی این سازمان گفت : در مناطق مختلف پایتخت، تعدادی مرکز رشد و فناوری راه اندازی کرده‌ایم و از ایده های شما برای توسعه مشاغل در مناطق مختلف تهران استقبال میکنیم.
رمضانی از ستاد فرهنگسازی اقتصاد دانش بنیان از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت : کسانی برنده‌اند که با اولین شکست جا نمیزنند؛ توانمندی‌ها باید به حدی بالا رود که شکست ها مقدمه‌ی پیروزی شوند.وی با تاکید بر اهمیت همکاری سازمان‌های دولتی و خصوصی در سرعت بخشیدن برای رسیدن به هدف، افزود : ما در معاونت علمی فناوری و ۱۴ ستاد زیرمجموعه آن، برای حل مشکلات استارت‌آپ‌ها آماده ایم.در ادامه مدیران و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان و استارت‌آپ‌ها پیشنهادات خود را در راستای دستیابی به اهداف سازمان رفاه خدمات و مشارکت‌های اجتماعی ارائه کردند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها