۱۳۹۸ سه شنبه ۴ تير چاپ

نصب سطل های ویژه جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان سلامت منطقه 2

 نصب سطل های ویژه جمع آوری فیلتر سیگار در بوستان سلامت منطقه 2

اقتصاد میهن: معاون امور اجتماعی و فرهنگی از تهیه و نصب سطل های ویژه جمع آوری فیلترهای سیگار از مواد بازیافتی در بوستان سلامت منطقه 2 خبر داد.

به گزارش روابط عمومی شهرداری منطقه 2،یوسف مزارعی معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 2 با اشاره به اینکه هدف از انجام این کار فرهنگ سازی برای استعمال دخانیات و مدیریت پسماند ناشی از آن و حفاظت از محیط زیست می باشد گفت: در فیلتر باقیمانده از سیگار های دود شده، مواد سمی و فلزات سنگین خطرناک دیگری چون نیکوتین ،سرب،مس و کروم هم وجود دارد که در یک بسته متشکل از 12 هزار الیاف پلاستیکی در هم تنیده مانند استات سلولز و تجزیه ناپذیر چا سازی شده اند .

معاون امور اجتماعی و فرهنگی منطقه 2  با بیان اینکه فیلتر های سیگار و دیگر زباله های ناشی از تنباکو سهم عمده ای از زباله های سراسر جهان را به خود اختصاص داده اند افزود : فیلتر سیگارهایی که در فضای باز بر زمین انداخته می شوند به مرور زمان تجزیه می شوند و سموم آن در سطح فضا پراکنده می شود و با استنشاق این سموم آسیب های جدی به ریه ها وارد می شود همچنین این سموم پس از بارندگی از فیلتر به خاک منتقل شده و باعث آلودگی خاک و آسیب های جدی به گیاهان می گردد.

مزارعی  در ادامه گفت: مردم باید از عوارض ناشی از رها کردن فیلتر های سیگار و تاثیر آن بر محیط زندگی و طبیعت آگاه شوند. و با استفاده از سطل های ویژه فیلتر سیگار در بوستان ها و معابر عمومی در حفظ سلامت و محیط زیست خود تاثیر گذار باشند. سطل های مخصوص جمع آوری فیلتر های سیگار از مواد بازیافتی تهیه شده اند و با دو هدف استفاده بهینه از مواد دور ریختنی در حفاظت از محیط زیست شهروندان و داشتن شهری بدون آلودگی های زیست محیطی  در بوستان سلامت منطقه 2 نصب شده اند.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها