۱۳۹۸ سه شنبه ۲۸ خرداد چاپ

بررسی پروژه های بهسازی محیطی سازمان نوسازی با حضور اعضاء شورای شهر تهران

بررسی پروژه های بهسازی محیطی سازمان نوسازی با حضور اعضاء شورای شهر تهران

اقتصاد میهن: رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران ضمن حضور در سازمان نوسازی بر ضرورت اولویت بندی اقدامات و تسریع در روند اجرایی پروژه های بهسازی محیطی تأکید کرد.

به گزارش اداره ارتباطات و امور بین الملل سازمان نوسازی شهر تهران، در جلسه ای با حضور محمد سالاری ریاست کمیسیون شهرسازی و معماری و زهرا نژاد بهرام عضو هیأت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران، عملکرد یکساله سازمان نوسازی شهر تهران و برنامه های این سازمان با تمرکز بر پروژه های بهسازی محیطی مورد بررسی قرار گرفت.
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران در ابتدای این جلسه با اشاره به متوقف ماندن پروژه های اجرایی این سازمان از سال 93، یادآور شد: از سال گذشته بر اساس صورتجلسه شورای فوق العاده سازمان نوسازی شهر تهران به منظور تبیین رویکرد جدید، نقش و جایگاه این سازمان در شهرداری و شفاف شدن مسئولیت ها و مأموریت ها، اتخاذ رویکرد جامع و یکپارچه و برنامه ریزی متوازن برای دستیابی به توسعه در محلات و اجتناب از تمرکز بر جنبه های کالبدی نوسازی و تأمین مسکن جایگزین، تکمیل پروژه های نیمه تمام و تعریف پروژه های جدید با استفاده از توان و ظرفیت های توسعه گران و اجتماع محلی در دستور کار سازمان نوسازی شهر تهران قرار گرفته است.
علی اکبری با اعلام این که بررسی و تدوین مبانی نظری و مفهومی برنامه توسعه محله از 2 سال پیش در سازمان نوسازی شهر تهران شروع شد، بر ضرورت برنامه محور بودن فرآیندها و اقدامات نوسازی تأکید و خاطرنشان کرد: برنامه توسعه محله برای 150 محله تدوین شده است و درخواست ما از شورای اسلامی شهر تهران که سطحی به نام برنامه توسعه محله را به رسمیت شناخته این است که سهم مشخصی از بودجه سالانه شهرداری تهران را برای تحقق محورهای این برنامه در نظر گیرد.  
مدیرعامل سازمان نوسازی شهر تهران با بیان این که تحقق برخی پروژه هایی که در برنامه توسعه محله دیده شده منوط به بازنگری و اصلاح طرح تفصیلی و یا تهیه طرح جدید و بررسی آن در کمیسیون ماده 5 است، از بازنگری و بروز رسانی فصل 15 ضوابط طرح تفصیلی (مربوط به مقررات نوسازی بافت های فرسوده) و قرار گرفتن آن در دستور کار کمیته فنی خبر داد.
علی اکبری در تشریح یکی از اقدامات انجام شده در سازمان نوسازی شهر تهران از جذب اعتبار سهمیه قیر از اداره کل راه و شهرسازی استان تهران برای نخستین بار و اولویت بندی معابر نیازمند قیر در بافت های فرسوده خبر داد و اظهار داشت: با پیگیری های انجام شده ،1653 تن قیر به شهرداری تهران تخصیص داده شد که به منظور ترمیم، لکه گیری و یا روکش اساسی آسفالت در محله های هدف بازآفرینی طبق اولویت بندی در اختیار معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران قرار گرفت.
وی با بیان این که طبق برنامه و بودجه مصوب شورای اسلامی شهر تهران در حوزه نوسازی برای سال 98، بیش از 50% منابع برای ارتقاء کیفیت فضاهای شهری و ایجاد و تجهیز این فضاها در محدوده بافت های فرسوده و ناکارآمد شهر تهران در نظر گرفته شده است، گفت: به همین منظور برنامه ریزی و اجرای 64 پروژه بهسازی محیطی در دستور کار سازمان نوسازی قرار دارد.
به گفته این مقام مسئول انعقاد تفاهم نامه با استانداری تهران و سازمان امور اجتماعی کشور به منظور راه اندازی دفاتر توسعه محله ای در سکونت گاه های غیر رسمی و مشارکت در تعریف و امکان سنجی راه اندازی بانک اطلاعات مشترک، راه اندازی پیشخوان توسعه محلات، تدوین دستورالعمل مقاوم سازی ابنیه، برنامه ریزی و اقدام جهت تأمین خدمات در بافت های فرسوده از جمله ایجاد فضای سبز، تملک و بازگشایی معابر، احداث پارکینگ، تهیه بسته های تشویقی جدید نوسازی، برنامه های توسعه اجتماعی محلات و ... از جمله سایر اقدامات و برنامه های سازمان نوسازی شهر تهران است.
محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران نیز پس از استماع گزارش ارائه شده از اقدامات و برنامه های این سازمان بر ضرورت اولویت بندی و تسریع در روند اجرایی پروژه های تعریف شده به ویژه پروژه های بهسازی محیطی تأکید کرد.
رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای اسلامی شهر تهران با بیان این که جلسات سازمان نوسازی به سمت خوبی پیش می رود، پیشنهاد داد تا فواصل برگزاری جلسات کوتاه تر شود و موضوعات مورد اقدام این سازمان بصورت پروژه محور در محلات هدف و با حضور تمامی مسئولان دخیل مورد پیگیری قرار گیرد.
سالاری ابراز امیدواری کرد که  همراهی و همکاری اعضا شورای اسلامی شهر تهران با سازمان نوسازی منتج به رفع مشکلات و موانع نوسازی و تسریع در روند اجرایی پروژه ها گردد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها