۱۳۹۸ شنبه ۲۵ خرداد چاپ
مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل خبر داد

آغاز به کار سایت اطلاعات سگ‌های نگهبان تا 10 روز آینده / واگذاری رایگان سگ های پلاک کوبی شده به متقاضیان

آغاز به کار سایت اطلاعات سگ‌های نگهبان تا 10 روز آینده / واگذاری رایگان سگ های پلاک کوبی شده به متقاضیان

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران با اعلام خبر راه اندازی سامانه کنترل سگ‌های بلاصاحب تا 10 روز آینده،گفت: درحال‌حاضر ماهانه هزار سگ در سطح تهران جمع‌آوری می‌شوند که پس از پلاک‌کوبی و تأیید دامپزشکان به‌عنوان سگ نگهبان، به‌صورت رایگان در اختیار افراد قرار می‌گیرند.

حمیدرضا تحصیلی در حاشیه بازدید خبرنگاران از نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد ،تصریح کرد: جمع‌آوری سگهای ولگرد و بی‌صاحب طی سالهای گذشته در دستور کار شرکت ساماندهی قرار گرفته است اما در ماههای اخیر و با توجه به گزارشاتی مبنی بر مشاهده سگ‌های ولگرد و هار،  شرکت صنایع و مشاغل شهرداری تهران فعالیت خود را در این حوزه افزایش داده است، بر همین اساس سگهای ولگرد و بی‌صاحب از سطح شهر و حریم پایتخت جمع‌آوری و به این مرکز که در محدوده آرادکوه مستقر است منتقل می‌شوند.

وی  ادامه داد: مرکز نگهداری و نقاهتگاه سگهای ولگرد حدود 5 سال پیش در محدوده آرادکوه احداث شده است که این مرکز ظرفیت نگهداری و پذیرش 400 قلاده سگ ولگرد را دارد و در واقع این سگها پس از قرنطینه و پلاک‌کوبی به سطح جنگل‌ سرخه‌حصار، چیتگر و جنگل یاس رها می‌شوند.تحصیلی ادامه داد: در حال حاضر ماهانه یک‌هزار سگ ولگرد و بی‌صاحب در سطح شهر و از مناطقی چون 15، 16 و 17 جمع‌آوری و پس از پلاک‌کوبی در نقاهتگاه سگها و با تأیید دامپزشکان این سگها در اختیار افرادی که نیاز به سگ نگهبان داشته باشند قرار داده می‌شوند.

وی همچنین از راه‌اندازی سامانه‌ای برای ثبت‌نام سگهای نگهبان خبر داد و گفت: تا 10 روز آینده  این سامانه و سایت راه‌اندازی می‌شود و افراد می‌توانند با مراجعه به این سامانه و ثبت مشخصات خود اقدام به گرفتن سگهای نگهبان و بدون هزینه کنند. در حال حاضر 270 قلاده سگ در نقاهتگاه آرادکوه پلاک‌کوبی شده‌اند که به‌زودی در سطح جنگل‌های اشاره‌شده رهاسازی می‌شوند.وی با تأکید بر اینکه در فرآیند گرفتن سگهای بی‌صاحب و ولگرد از داروی بی‌هوشی استفاده می‌شود، گفت: به‌خلاف ادعای برخی مدعیان حمایت از حیوانات، به هیچ عنوان این سگها کشته نمی‌شوند. در حال حاضر تعدادی از حامیان حیوانات نیز با حضور در نقاهتگاه و مرکز نگهداری سگ‌های ولگرد در فرآیند پلاک‌کوبی و همچنین قرنطینه آنها نظارت می‌کنند.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: من امروز از همین جا اعلام می‌کنم که درب نقاهتگاه آراد کوه (محل جمع آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب) به روی عموم مردم باز است و حامیان حقوق حیوانات می‌توانند با مراجعه به اینجا از نزدیک شاهد عملکرد ما باشند.تحصیلی درباره تجمع چند هفته گذشته برخی از افراد در مقابل ساختمان شورای شهر گفت: تعدادی از افراد هستند که خود را حامی حقوق حیوانات نشان می‌دهند و در واقعیت به دنبال به دست آوردن منافع خود هستند.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: این افراد در تجمع خود طوری نشان دادند که ما اقدام به سگ کشی و سوزاندن سگ‌های بی صاحب می‌کنیم که باعث شد برای روشن سازی افکار عمومی دیدار امروز خبرنگاران از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب را ترتیب دهیم تا مردم بدانند واقعیت با آن چیزی که برخی از افراد سودجو بیان می‌کنند، متفاوت است. مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه معدوم سازی سگ‌ها بدون دلیل انجام نمی‌شود، گفت: ما هرگز کشتار سگ‌ها را در دستور کار خود نداریم و بر خلاف این موضوع که حامی نما‌های حیوانات اعلام می‌کنند که سگ‌های جمع آوری شده در کوره‌های سگ سوزی معدوم می‌شوند، تنها سگ‌هایی که از لحاظ پزشکی بیماری‌ آن‌ها قابل درمان نباشد، معدوم سازی می‌شوند. تحصیلی با بیان اینکه ٦٠، ٧٠ درصد سگ‌ها گوششان بریده شده است،اضافه کرد: برخی مردم آن‌ها را مجبور می‌کنند که گوش خودشان را بخورند،این تفکر وجود دارد که این اقدام باعث تندخو تر شدن سگ می‌شود و برای نگهبانی بهتر هستند.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها