۱۳۹۸ چهارشنبه ۲۲ خرداد چاپ
معاونت ساختمان و توسعه انرژی بنیاد مستضعفان عنوان کرد؛

تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران -شمال ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک

تکمیل منطقه ۲ آزادراه تهران -شمال ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک

اقتصاد میهن: معاون ساختمان و توسعه انرژی بنیاد مستضعفان با بیان اینکه منطقه یک آزادراه تهران - شمال در حال تکمیل است، گفت: تلاش می‌کنیم ۲ سال پس از افتتاح منطقه یک، منطقه ۲ آزادراه نیز تکمیل شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه‌دولویی در برنامه زنده شبکه خبر درباره آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: این پروژه ابتدا با مشارکت مالی بنیاد در اختیار چینی‌ها بود و قرار بود چینی‌ها هم پیمانکار و هم تأمین‌کننده مالی باشند، اما زمانی که تأمین مالی توسط چینی‌ها انجام نشد، دیگر حضور چینی‌ها در این پروژه محلی از اعراب نداشت.

وی افزود: در سال ۹۴ پس از توافقات وزارت راه و شهرسازی و بنیاد مستضعفان به عنوان شرکا در آزادراه تهران - شمال مقرر شد چینی‌ها بابت ۷۰ میلیون دلاری که امکان تأمین مالی در این پروژه دارند یک و نیم سال اجرای پروژه را برعهده داشته باشند و بقیه کار‌ها به پیمانکاران ایرانی سپرده شد که همین یکی از دلایل جهش پروژه و منطقه یک آزادراه در چند سال اخیر بود.

خواجه‌دلویی گفت: شرکت‌های پیمانکار ایرانی در مقایسه با خارجی‌ها بسیار توانمند هستند و عملکرد و بهره‌وری بالایی دارند.وی تأکید کرد: ورود شرکت‌های ایرانی تحولی در پروژه ایجاد کرد اراده جمعی وزارت راه و بنیاد هم تکمیل پروژه بود و این اراده از سال ۹۴ شکل جدی‌تری به خود گرفت. بروکراسی‌ها کنار گذاشته شد و با حمایت همه جانبه رئیس بنیاد مستضعفان تکمیل کار در پروژه آزادراه تهران - شمال تسریع شد.

معاون ساختمان و تأسیسات بنیاد اضافه کرد: در حال حاضر اغلب تجهیزات به کار گرفته شده در آزادراه تهران - شمال همه داخلی است و مجموع تجهیزات وارداتی مورد نیاز پروژه یک درصد کل تجهیزات هم نیست. وی درباره منطقه ۲ آزادراه تهران - شمال اظهار داشت: در منطقه ۲ نیز پیمانکاران ایرانی فعال هستند و ۲ سال بعد از افتتاح منطقه یک، منطقه ۲ نیز به بهره‌برداری خواهد رسید.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها