۱۳۹۸ سه شنبه ۲۱ خرداد چاپ
زلزله خاموشی فرونشست، در کمین تهران

هشدار رئیس سازمان نقشه‌برداری:تهدید جدی فرو نشست حوالی اتوبان آزادگان، شهریار و ورامین

هشدار رئیس سازمان نقشه‌برداری:تهدید جدی فرو نشست حوالی اتوبان آزادگان، شهریار و ورامین

اقتصاد میهن: رئیس سازمان نقشه‌برداری کشور طی نامه‌ای به رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل خواستار رسیدگی به معضل فرو نشست در مناطق مختلف تهران شد.

مسعود شفیعی در نامه‌ای خطاب به محمد علیخانی، عضو شورای شهر، با اشاره به مسئله فرونشست تهران به لزوم توجه به گزارش‌های سازمان نقشه‌برداری تاکید کرد.وی در این نامه عنوان کرده است: یکی از ماموریت‌های مهم سازمان نقشه‌برداری کشور، بررسی تغییرات هندسی سرزمینی از جمله پایش تغییرات پوسته زمین، اندازه‌گیری تغییرات ارتفاعی و میزان فرونشست سالانه تمامی مناطق کشور با روش‌های علمی است.

رئیس سازمان نقشه برداری کشور در ادامه متذکر شده است: فرونشست اگر چه در کوتاه مدت، کمتر منجر به بروز خطر‌های ناگهانی و فاجعه باری مانند فروچاله و تخریب‌های آشکار شود، اما در آینده می‌تواند سبب خسارت‌های ترمیم ناپذیری گردد.شفیعی در ادامه این نامه بیان داشته است: براساس مطالعات انجام شده در این سازمان، در حال حاضر بیش از ۵۰ پهنه کشور با فرونشست عمده رو به رو است که استان تهران یکی از مهم‌ترین آن‌هاست.

وی ضمن اشاره به محدوده‌های در معرض خطر پایتخت در این نامه چنین هشدار داده است: بیشترین میزان فرونشست در این استان مربوط به جنوب غربی آن، حوالی اتوبان آزادگان و شهرستان‌های شهریار و ورامین است. نظر به آسیبی که این پدیده به زیر ساخت‌های شهری اعم از خیابان‌ها، پل‌ها، بزرگراه‌ها، پی ساختمان‌ها، خطوط آبرسانی، گاز و فاضلاب می‌رساند و فعالیت‌های عمرانی و خدمت رسانی ارگان‌ها و سازمان‌های دولتی و خصوصی را دستخوش تغییر می‌کند.

رئیس سازمان نقشه‌برداری تاکید داشته است: مستدعی است وقت مناسبی برای حضور مسئولان این سازمان در کمیسیون عمران تعیین شود تا ضمن ارائه اطلس فرونشست تهران و بیان توضیحات فنی و تحلیل‌های کارشناسی، گزارشی از فعالیت‌های این سازمان در دیگر حوزه‌های ماموریت آن نیز ارائه شود. شفیعی در پایان این نامه خاطرنشان کرد: با توجه به مسئولیت ذاتی آن کمیسیون محترم، امید می‌رود گزارشات کارشناسی این سازمان در تصمیمات آتی مدیریت پایتخت مورد توجه قرار گرفته و ضمن اخذ تدابیری برای ممانعت از گسترش این عارضه، توسعه شهری و طرح‌های عمرانی از جمله مترو، فاضلاب و... در این استان نیز با آینده گری مقتضی ادامه یابد.

دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها