۱۳۹۸ سه شنبه ۷ خرداد چاپ
معاون وزیر راه و شهرسازی خبر داد

راه اندازی دو مسیر ایرتاکسی تا پایان سال /فعال سازی ایرتاکسی با ۱۰۰ فروند هواپیمای سبک

 راه اندازی دو مسیر ایرتاکسی تا پایان سال /فعال سازی ایرتاکسی با ۱۰۰ فروند هواپیمای سبک

اقتصاد میهن: معاون وزیر راه و شهرسازی از راه اندازی دو مسیر ایرتاکسی تا پایان امسال خبر داد و گفت: تا پایان اسفندماه چند شرکت ایرتاکسی تاسیس خواهد شد.

شهرام آدم نژاد در مراسم امضای تفاهم نامه توسعه هوانوردی عمومی با سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت فرودگاه‌ها و معاون فناوری ریاست جمهوری اظهار داشت: در کنار هوانوردی تجاری، به دنبال توسعه هوانوردی عمومی هستیم که در این راستا ساختار و مقررات جدیدی برای راه اندازی ایرتاکسی درسازمان هواپیمایی و وزارت راه و شهرسازی تدوین کردیم.وی گفت: صنعت حمل و نقل هوایی تجاری ایران سابقه دیرینه در منطقه دارد اما در بخش هوانوردی عمومی نتوانسته‌ایم کاری انجام دهیم.

وی با بیان اینکه ایرتاکسی مهمترین خروجی هوانوردی عمومی است، افزود: در نظر داریم با کاهش برخی هزینه‌ها به صنعت هوانوردی عمومی توجه کنیم.معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای این منظور، ساختار و مقررات ویژه هوانوردی عمومی به عنوان بخشی از فعالیت‌های سازمان هواپیمایی کشوری و شرکت فرودگاه‌ها را تدوین و ایجاد کرده‌ایم و این دو دستگاه برای توسعه هوانوردی عمومی همکاری می‌کنند. به طور مثال در حال حاضر فرودگاه‌های کوچک زیادی ساخته‌ایم که کاربری ندارند و می‌توانند به عنوان ایرتاکسی مورد استفاده قرار گیرند.

آدم‌نژاد با بیان اینکه در حال حاضر هزینه ناوبری فرودگاهی در بخش هوانوردی عمومی و ایرتاکسی، معادل هزینه هوانوردی تجاری است، گفت: این هزینه‌ها امکان پیشرفت هوانوردی عمومی را سلب می‌کند که در این زمینه باید نسبت به کاهش هزینه‌های فرودگاهی اقدام کنیم. وی تأکید کرد: تا پایان امسال چند شرکت ایرتاکسی راه‌اندازی خواهد شد و دو مسیر اصلی ایرتاکسی نیز ایجاد می‌شود.

فعال سازی ایرتاکسی با ۱۰۰ فروند هواپیمای سبک

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: هوانوردی عمومی در حال حاضر به دلیل نرخ‌گذاری تکلیفی فعال نیست و با کاهش هزینه‌های ناوبری هوایی، این هزینه‌ها تعدیل خواهد شد.علی عابدزاده اظهار داشت: هوانوردی عموماً تاکنون به عنوان یکی از ارکان اساسی حمل و نقل هوایی مورد توجه قرار نگرفته بود. اگر بخواهیم در بخش حمل و نقل هوایی عمومی به استانداردها توجه کنیم، بخش اقتصادی آن دچار خسران می‌شود.

وی ادامه داد: پس از سال ۶۱ که دولت وقت تصمیم گرفت به اقتصاد حمل و نقل هوایی ورود کند، نرخ‌گذاری تکلیفی را بر حمل و نقل هوایی تحمیل کرد که این اقدام زیان و خسران زیادی به همه بخش‌های این صنعت وارد آورد.رئیس سازمان هواپیمایی کشوری یادآور شد: پیش از انقلاب ۳۰ فروند حمل و نقل هوایی عمومی و ۱۰۰ فروند حمل و نقل هوایی تجاری داشتیم که نشان می‌دهد حمل و نقل هوایی عمومی به عنوان پایه و اساس حمل و نقل تجاری کاربرد دارد.

عابدزاده گفت: با آزادسازی نرخ بلیت هواپیما، زمزمه توسعه هوانوردی عمومی نیز به گوش رسید که قرار است بخش‌هایی که در این صنعت فعالند، به بخش عمومی نیز ورود کنند. وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر ۱۰۰ فروند هواپیمای اولترا لایت یا فوق‌سبک داریم و قرار است با اجرای این طرح، فرودگاه‌های کوچک فعال شوند. همچنین دفتر مستقلی نیز در بخش هوانوردی عمومی در سازمان هواپیمایی راه‌اندازی و مجوزهای آن نیز صادر شده است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها