۱۳۹۸ يکشنبه ۲۲ ارديبهشت چاپ

« رمز دوم یکبار مصرف» در بانک مسکن از اول خرداد عملیاتی می‌شود

« رمز دوم یکبار مصرف» در بانک مسکن از اول خرداد عملیاتی می‌شود

اقتصاد میهن: مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن از عملیاتی شدن طرح استفاده از رمز دوم یکبارمصرف برای کارت‌های این بانک از اول خرداد ماه خبر داد.

ساسان شیردل در گفت‌ و گو با هیبنا، با اشاره به اینکه بانک مرکزی با هدف افزایش امنیت تراکنش‌های بانکی «سند الزامات رمزهای یکبار مصرف» را در ابتدای شهریورماه سال گذشته به شبکه بانکی ابلاغ کرد، افزود: در این راستا بانک مسکن عملیات توسعه سامانه مربوط به تولید رمز یکبار مصرف را از سال گذشته آغاز کرد.وی با بیان اینکه در حال حاضر فاز توسعه این حوزه به سرانجام رسیده و اکنون در حال تست این سامانه در حوزه کاربردها هستیم، خاطرنشان کرد: تست زیرساخت‌ها و کاربرد این سامانه تا 8 روز آینده به سرانجام خواهد رسید و آماده عملیاتی کردن طرح رمز دوم یکبار مصرف برای کارت‌های بانک مسکن خواهیم بود.

شیردل در عین حال یادآور شد: بانک مسکن پروژه وسیع‌تری در این حوزه در دست اجرا دارد و در فازهای بعدی امکانات دیگری همچون تولید رمز اول یکبار مصرف نیز به این سامانه افزوده خواهد شد.مدیر امور فناوری اطلاعات و ارتباطات بانک مسکن تاکید کرد: با تمهیدات پیش‌بینی شده بانک مسکن آمادگی دارد طبق زمان‌بندی اعلام شده از سوی بانک مرکزی از ابتدای خرداد ماه طرح رمز دوم یکبار مصرف را اجرا کند.

به گفته وی، صدور این رمز از طریق واسطه‌های مختلفی امکان‌پذیر است که یکی از سهل‌الوصول‌ترین روش‌ها، نصب نرم‌افزار صدور رمز در تلفن همراه صاحب کارت خواهد بود. در عین حال اطلاع‌رسانی گسترده در خصوص نحوه اخذ رمز دوم یکبار مصرف برای مشتریان بانک مسکن به زودی صورت خواهد گرفت.

وی یادآور شد: این رموز معمولا مدت اعتبار بسیار اندکی در حدود 60 ثانیه یا بعضا قدری کمتر و بیشتر دارند و در نتیجه امنیت تراکنش‌های بانکی را بسیار ارتقا خواهد داد. با تصمیم بانک مرکزی از ابتدای خردادماه سال ۹۸ ارایه رمزهای دوم ایستا به دارندگان کارت های بانکی متوقف و استفاده از رمز دوم یکبار مصرف در تمام تراکنش‌های غیرحضوری، اینترنتی و موبایلی برای دارندگان کارت تمام بانک‌ها الزام‌آور می‌شود.

دارندگان کارت با نصب اپلیکیشن صدور رمز پویا به هر یک از بانک‌هایی که کارت آن را در اختیار داشته و با استفاده از آن تراکنش‌های غیر حضوری انجام می‌دهند، ابتدا مرحله احراز هویت به صورت تطبیق شماره موبایل دارنده کارت با کد ملی را پشت سر گذاشته و فعال‌سازی اپلیکیشن به صورت غیرحضوری انجام می‌شود و از آن پس کاربر می‌تواند بابت هر یک از تراکنش‌های خود، در لحظه رمز دوم یکبار مصرف را دریافت کند.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها