۱۳۹۸ چهارشنبه ۱۸ ارديبهشت چاپ

برنامه ریزی ۶ گانه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی از استان ایلام

برنامه ریزی ۶ گانه بنیاد مستضعفان برای محرومیت زدایی از استان ایلام

اقتصاد میهن: بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای فعالیت‌های هماهنگ محرومیت زدایی خود در سراسر کشور در استان ایلام نیز طرحی در ۶ بخش را در حوزه‌های محرومیت زدایی، حمایت از مادران باردار، نوسازی مدارس، تامین مسکن خانواده‌های دومعلول، مسکن محرومان و طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی پیگیری می‌کند.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی در راستای فعالیت‌های هماهنگ محرومیت زدایی خود در سراسر کشور در استان ایلام نیز طرح‌های مشابهی را در حوزه‌های محرومیت زدایی، حمایت از مادران باردار، نوسازی مدارس، تامین مسکن خانواده‌های دومعلول، مسکن محرومان و طرح‌های عمرانی و اشتغالزایی پیگیری می‌کند.

بنیاد مستضعفان در فاصله سال‌های ۸۸ تا ۹۷ تعداد ۳۰۳۹ مادر باردار کم برخوردار را در چارچوب طرح حمایت از مادران باردار و شیرده مورد حمایت قرار داده است. تاکنون بیش از ۱۴ هزار سبد غذایی در ۱۰ منطقه استان برای حمایت از این مادران توزیع شده است. همچنین ۲۳۰۰ خانوار بالای ۳ نفر تحت پوشش کمیته امداد در شهرستان ملکشاهی از سبد غذایی حمایتی بنیاد علوی استفاده کرده اند.بنیاد مستضعفان همچنین در حوزه اشتغال مناطق سیل زده مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال اعتبار به تسهیلات یارانه‌ای جهت اشتغال در مناطق سیل زده از طریق بانک سینا برای هر یک از استان‌های سیل زده در نظر گرفت.

بنیاد مستضعفان در قالب پروژه نوسازی مدارس در سال ۹۵ و ۹۶ تعداد ۸ کلاس درس را در شهرستان‌های ملکشاهی، مهران، ایوان و بدره نوسازی و تحویل آموزش و پرورش استان داده است. همچنین در سال ۹۶ و ۹۷ نیز ساخت ۶ کلاس درس در شهرستان‌های چرداول، هلیلان، آبدانان، دهلران و موسیان در دستور کار قرار گرفت که با پیشرفت فیزیکی ۲۶ درصدی همراه شده است.

این بنیاد در حوزه بهداشت و درمان ساخت مرکز سلامت شبانه روزی درجه یک دشت عباس- دهلران را در دستور کار قرار داد. ساخت این مرکز تا پایان شهریور سال ۹۸ به پایان می‌رسد و به همراه دو دستگاه آمبولانس به دستگاه مسئول در استان تحویل می‌شود. همچنین ساخت بیمارستان شهرستان ملکشاهی با سرمایه گذاری ۷.۵ میلیارد تومانی بنیاد مستضعفان از مهمترین پروژه‌های محرومیت زدایی در استان است.

واگذاری ۳۸۵۴ فقره املاک علوی با کاربری مسکونی، تجاری و زراعی در شهرستان‌های چرداول، ایوان، سیروان به ارزش ۵۵۱۹۴۲ هزار میلیون ریال به صورت رایگان، کمک به احداث و تکمیل ۳۶ واحد مسکونی شهری و ۳۹ واحد مسکونی روستایی با سرمایه گذاری ۵ میلیارد و پانصد میلیون تومانی بنیاد مستضعفان در قالب طرح تامین مسکن خانواده‌های دارای دومعلول و ۱۸ مورد تامین میکن خانوار‌های کم درآمد از اقدامات این بنیاد در حوزه تامین مسکن است.

طرح آبادانی و پیشرفت شهرستان ملکشاهی، شروع بکار پروژه باغ زیتون ۵۰۰ هکتاری سرچم هلیلان با اعتبار بالغ بر ۳۶۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۲۰ نفر به صورت دائم، تاسیس گاوداری شیری ۱۰۰۰ راسی در شهرستان ایوان با اشتغالزایی برای ۳۲ نفر از دیگر اقدامات محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان در این استان است.

بنیاد مستضعفان همچنین در سیل اخیر در استان ایلام علاوه بر تقبل ۷۰۰۰ هزار تن سیمان لازم برای بازسازی مناطق آسیب دیده؛ تعداد ۲۰۰۰ تخته پتو، تعداد ۱۴ هزار قوطی کنسروجات، تعداد ۱۲۰۰ بطری آب معدنی، ۱۰۰۰ جفت چکمه، تعداد ۱۰۰۰ بسته خرما، ۱۵۰۰ پیراهن مردانه، تعداد ۱۰۰۰ عدد بادگیر، ۱۰۰۰ قالب صابون و ۳۰۰۰ دست لباس زنانه و مردانه از جمله کمک‌های بنیاد مستضعفان به این استان است. این بنیاد در زلزله سال گذشته نیز ۱۵۵۰۰ تن سیمان به ارزش نزدیک به دو میلیارد تومان با همکاری بنیاد مسکن به مناطق آسیب دیده اهدا کرد.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها