۱۳۹۷ شنبه ۲۴ شهريور چاپ
معاون وزیر جهادکشاورزی خبر داد؛

پرداخت 75 درصدمطالبات گندمکاران تا آخر هفته / توزیع 60 هزارتن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه محرم

پرداخت 75 درصدمطالبات گندمکاران تا آخر هفته / توزیع 60 هزارتن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه محرم

اقتصاد میهن: مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران با اشاره به اینکه تاکنون 9 میلیون و 500 هزار تن گندم در 1150 مرکز خرید از کشاورزان سراسر کشور خریداری شده است، از پرداخت 75 درصد پول گندم‌های خریداری شده تا پایان این هفته خبر داد.

 مهندس یزدان سیف با اشاره به افزایش یک میلیون تنی خرید گندم علیرغم کاهش 26 درصدی بارش‌ها در سال زراعی اخیر، گفت:تاکنون 9 میلیون 500 هزار تن گندم از کشاورزان تحویل و خریداری شده است که حدود 800 هزار تن بیشتر از سال گذشته بوده و با افزایش خریدی که در مناطق سردسیر داریم به 9 میلیون و 700 هزار تن می‌رسد.وی افزایش راندمان، بهبود عملکرد در واحد سطح، به‌زراعی، تأمین نهاده‌ها، اجرای برنامه‌های خرید تضمینی و البته رحمت الهی را در بخش افزایش تولیدات و خرید مؤثر دانست.

مهندس سیف با اشاره به افزایش کیفیت گندم در سالجاری گفت: توسط وزن هکتولیتر و پروتین گندم در سال گذشته از 75 به 77 رسیده است و سن زدگی کاهش داشته که نشان می‌دهد گندم‌های با کیفیت تری نسبت به گذشته خریداری و ذخیره‌سازی شده است.مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران در خصوص پول گندم‌های خریداری شده و مطالبات کشاوزان نیز تصریح کرد: کشاورزانی که تا پایان تیرماه گندم به مراکز خرید تحویل داده‌اند 100 درصد پول خود را دریافت کرده‌اند و تاکنون 83 هزار و 680 میلیارد ریال از مجموع 124 و 126 میلیارد ریال تامین و به حساب کشاورزان واریز شده است.

معاون وزیر جهاد کشاورزی از عرضه‌ی اوراق مشارکت برای تامین پول گندم خبر داد و گفت: 15 هزار میلیارد ریال از این طریق تامین تا  100 درصد مطالبات کشاورزانی که تا پایان تیرماه گندم تحویل داده‌اند پرداخت ‌شود.  مهندس سیف عنوان کرد: تاکنون 67 درصد از مطالبات گندمکاران پرداخت شده و تا پایان هفته جاری میزان پرداختی به 75 درصد می‌رسد.

وی در زمینه دانه‌های روغنی نیز خاطر نشان کرد: در بخش تولید دانه‌های روغنی عملکرد خوبی رقم خورد و با برنامه توسعه کشت دانه‌های روغنی و واردات دانه به جای روغن، افزایش 45 درصدی تولیدات کارخانجات و ایجاد ارزش افزوده و اشتغال در این بخش ایجاد خواهد شد که نشان از ادامه روند رشد اقتصادی و رسیدن به جایگاه بزرگ در اقتصاد است. مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: در بخش تامین و تدارک کالاهای استراتژیک ارقام بسیار خوبی در حوزه تولید و تامین داشته‌ایم که به ثبات این کالاها در بازار منجر شده است و با حفظ ذخایر استراتژیک هیچ مشکلی در تامین نیاز مصرفی مردم وجود ندارد.

توزیع ٦٠ هزارتن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه محرم

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران همچنین از توزیع ٦٠ هزارتن کالای اساسی برای تنظیم بازار ماه محرم توسط بخش دولتی و خصوصی خبر داد و گفت: طبق دستورالعمل ابلاغ شده به ما، ١٠ هزارتن برنج، ١٠ هزارتن شکر و ١٠ هزارتن روغن  به مناسبت این ایام تدارک دیده شده است. همچنین به همین میزان واردکنندگانی که ارز ٤٢٠٠ تومانی دریافت کرده اند، این سه قلم کالا را تامین خواهند کرد.سیف قیمت برنج  هندی ١١٢١ را برای مصارف عمده کیلویی ٧٠٠٠ تومان، برنج تایلندی را ٥٣٠٠ تومان و شکر را کیلویی ٣٠٠٠ تومان اعلام کرد. وی ادامه داد: روغن نیز با نرخی که روی آن درج شده عرضه خواهد شد.

اعلام نرخ خرید تضمینی گندم قبل از پایان شهریور

سیف درباره اعلام نرخ خرید تضمینی گندم برای سال زراعی ۹۷-۹۸ و پیشنهاد وزارت جهاد کشاورزی در این زمینه گفت: وزارت جهاد کشاورزی محاسبات خود را در این زمینه انجام داده و آن را در قالب بسته قیمتی پیشنهادی سال ۹۷-۹۸ به دولت ارائه کرده است.وی با بیان اینکه بحث های کارشنای در این زمینه در حال انجام است تصریح کرد: تلاش ها برای اینکه قیمت ها قبل از پایان شهریور ماه اعلام شود، در حال انجام است.

سیف درباره قیمت پیشنهادی وزارت جهاد کشاورزی افزود: اجازه دهید قیمت در شورای اقتصاد بررسی و سپس اعلام شود. امیدواریم نرخی که بیرون می آید به نفع همه باشد. معاون وزیر جهاد کشاورزی درباره واردات گندم به کشور نیز اظهار داشت: واردات موقت برای صادرات آرد انجام شده اما برای مصرف داخل صادراتی نداشته ایم.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها