۱۳۹۸ سه شنبه ۲۷ فروردين چاپ
با محورهای آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان و موتورسواران؛

جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک برگزار می شود

جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک برگزار می شود

اقتصاد میهن: رئیس هیئت‌مدیره جمعیت ایمنی راه‌ها از برگزاری جشنواره فرهنگی صوتی و تصویری ایمنی ترافیک در هفتم اردیبهشت‌ماه و هم‌زمان با "روز ملی ایمنی حمل‌ونقل" با محورهای آموزش و اصلاح رفتار ترافیکی، ایمنی کودکان و موتورسواران در تالار وحدت خبر داد.

محمد بخارایی با بیان اینکه  این جشنواره در قالب فیلم‌های کوتاه، کلیپ، نماهنگ، انیمیشن، تیزر و فایل صوتی برگزار می‌شود و به‌ عنوان یک رویداد ملی ثبت خواهد شد، گفت: مهمترین هدف جشنواره، بهره‌مندی از ظرفیت فرهنگی و هنری کشور و تجربیات ارزشمند اهالی هنر و متخصصان امر، در راستا و به منظور جلب توجه افکار عمومی جامعه، مسعولان ذی ربط به ویژه هنرمندان به پدیده آشکار و پنهان آسیب‌های انسانی، اجتماعی، اقتصادی ناشی از سوانح رانندگی در کشور که بیش از ۱۶ هزار کشته و ۳۵۰ هزار مصدوم  مجروح و معلول در سال است.

به گفته بخارایی بیش‌ترین آسیب‌ها متوجه کودکان، موتورسواران و سرپرست خانواده‌ها می‌شود که به‌عنوان یک عارضه و دغدغه بزرگ انسانی، اجتماعی و اقتصادی کشور و نگران‌کننده است.این فعال در حوزه ایمنی و فرهنگ ترافیک افزود: در برنامه پنج‌ساله پنجم کاهش 10درصدی کشته‌های سوانح رانندگی پیش‌بینی‌شده بود که محقق نشد و در برنامه ششم نیز به‌صورت کارشناسی این موضوع دیده نشده است.

وی افزود: اصلی ترین رویکرد جشنواره موتورسواران و کودکان هستند که حدود ۴۵ درصد آسیب‌ها در کشور این گروه از جامعه را دربر می‌گیرد. رئیس شورای سیاست‌گذاری جمعیت طرفداران ایمنی‌راه‌ها همچنین گفت: دبیرخانه تلاش می‌کند به منظور پاره‌ای از واقعیت‌ها و خطرات ناشی از سوانح رانندگی، آثار برتر را در سراسر کشور از طرق مختلف به سمع و نظر هم‌وطنان گرامی و آحاد جامعه رسانده و به نمایش بگذارد.

بخارایی هدف دیگر برگزاری این جشنواره را پیگیری برای استمرار برگزاری آن به طور سالیانه و ایجاد یک فرایند ملی  و پیوند هنر با مهمترین  مساله انسانی، اجتماعی با شکل‌گیری یک برند در این عرصه خواهد بود به طوری که به عنوان یک مطالبه عمومی در جامعه مورد انتظار قرار گیرد. وی یادآور شد: برندگان آثار منتخب در روز هفتم اردیبهشت هم‌زمان با روز ملی ایمنی حمل‌ونقل طی مراسمی با حضور مسئولان ارشد کشوری و لشگری، دست‌اندرکاران و تمامی همراهان و ارسال کنندگان آثار مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

 

وی تاکید کرد کرد که در کنار آموزش عمومی در حوزه ایمنی، ارتقا و توسعه رفتارهای صحیح رانندگی و به‌ موازات انجام عملیات مهندسی، نقش رسانه ملی در کاهش تصادفات بسیار حائز اهمیت است و گفت: جمعیت تاکنون اقداماتی در حوزه چاپ نشریات، کتب و دیگر محصولات فرهنگی در حوزه ایمنی رانندگی داشته اما برای رسیدن به یک نقطه قابل‌قبول و روند کاهشی سوانح رانندگی تعامل و عزم همگانی به‌ویژه نهادهای رسانه‌ای بسیار مهم است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها