۱۳۹۸ سه شنبه ۲۰ فروردين چاپ

ورود چراغ خاموش تجار ترکیه‌ای به بازارهای میوه و تره بار

ورود چراغ خاموش تجار ترکیه‌ای به بازارهای میوه و تره بار

اقتصاد میهن: نماینده مردم مجلس دهم گفت: فرآیند صادرات و فروش خارجی محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که هم چرخ صادرات متوقف نشده و هم اینکه کمبودی از نظر میزان اقلام مصرفی مردم در داخل کشور ایجاد نشود.

مجید کیانپور ، در واکنش به فعالیت چراغ خاموش تاجران ترکیه ای در بازارهای میوه و تره بار کشور و خرید گسترده محصولات باغی و کشاورزی، گفت: متأسفانه در چند سال اخیر کشور به دلیل نبود نظارت دقیق شاهد فعالیت تجار کشورهای همسایه در کشور و خرید محصولات کشاورزی و انتقال این محصولات به کشورهای هدف بوده ایم که این مسئله موجب بروز مشکلات بسیاری در این عرصه به ویژه افزایش قیمت محصولات کشاورزی شده است.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: یکی از نمونه های بارز این مسئله، فعالیت تجار عراقی در استان های غربی کشور در چند ماه اخیر بود و آن ها عملا بخشی از محصولات کشاورزی و اساسی مردم را خریداری و به عراق منتقل می کردند و این موضوع موجب شد که این استان ها حتی با کمبود برخی اقلام مصرفی مواجه شوند.حال در چند روز اخیر موضوع فعالیت گسترده تجار ترکیه ای در بازارهای میوه و تره بار به گوش می رسد و آن ها در آرامش و سکوت در حال خرید گسترده محصولات کشاورزی هستند

 وی ادامه داد: در چند روز اخیر موضوع فعالیت گسترده تجار ترکیه ای در بازارهای میوه و تره بار به گوش می رسد و آن ها در آرامش و سکوت در حال خرید گسترده محصولات کشاورزی هستند.کیانپور تصریح کرد: من به شخصه مخالف فروش محصولات کشاورزی به تجار خارجی و صادرات این محصولات نیستم و حتی این مسئله را با توجه به ارزآوری بالا مفید می دانم، اما به نظر من این مسئله باید یک چارچوب و نظام مشخصی داشته باشد.

 این نماینده مردم در مجلس دهم گفت: فرآیند صادرات و فروش خارجی محصولات کشاورزی باید به گونه ای باشد که هم چرخ صادرات متوقف نشده و هم اینکه کمبودی از نظر میزان اقلام مصرفی مردم در داخل کشور ایجاد نشود، اما متأسفانه تاکنون این چرخه به درستی شکل نگرفته است. وی ادامه داد: یکی از اتفاقات اخیر در بازار کشاورزی، افزایش چشمگیر قیمت محصول پیاز در بازار بودیم و دلیل عمده آن صادرات گسترده این محصول به بازارهای خارجی بودیم، حال مسئولان می توانستند به گونه ای برنامه ریزی کنند که محصول به خارج صادر شده و هم نیاز بازارهای داخلی تأمین شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس تصریح کرد: وزارت جهاد کشاورزی و وزارت صمت باید با همکاری، برنامه ریزی دقیقی را برای چگونگی فعالیت تجار و بازرگانان خارجی در داخل کشور و ساز و کار خرید محصولات و صادرات آن را تهیه کنند./

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها