۱۳۹۷ چهارشنبه ۲۹ اسفند چاپ
رییس کل بانک مرکزی اعلام کرد؛

ساز و کار ایرانی متناسب با اینستکس به ثبت رسید/ رفع محدودیت‌های ناشی تحریم‌های آمریکا با ثبتSTFI

ساز و کار ایرانی متناسب با اینستکس به ثبت رسید/ رفع محدودیت‌های ناشی تحریم‌های آمریکا با ثبتSTFI

اقتصاد میهن: ساز و کار تجارت و تامین مالی ایران و اروپا ( STFI )به عنوان نهاد ایرانی متناظر با اینستکس اروپایی به ثبت رسید.

عبدالناصر همتی ضمن اعلام این خبر اعلام کرد: با ثبت این شرکت که در اخرین روز کاری سال جاری انجام شد، انتظار می‌رود این نهاد با همکاری همتای اروپایی خود بتواند در تسهیل تجارت میان ایران و اروپا ایفای نقش نموده و در رفع محدودیت‌های ناشی تحریم های آمریکا موثر باشد.همتی افزود: انتظار مردم و فعالان اقتصادی ایران، عملیاتی شدن هر چه سریع تر این مکانیزم است و ثبت نهاد متناظر ایرانی گام مهمی است که طرف ایرانی به منظور تسریع در این فرایند برداشته است.

وی تأکید کرد: همانطور که قبلا تاکید کردم، بانک مرکزی و شبکه بانکی ایران از همه راهکارها برای پاسخگویی به نیازهای شرکت ها و فعالان اقتصادی استفاده می نمایند و ساز و کار مالی ایران و اروپا صرفا یکی از آنهاست.رئیس کل بانک مرکزی ابراز امیدواری کرد که در سال آینده شاهد ایفای نقش مثبت و موثر این مکانیزم باشیم. لازم به ذکر است نهاد متناظر ایرانی، با سرمایه اولیه یک میلیارد ریال ثبت شده است و به تناسب حجم فعالیت‌های آن منابع مالی لازم در اختیار آن خواهد گرفت.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها