۱۳۹۷ يکشنبه ۱۹ اسفند چاپ
رئیس دفتر مقام معظم رهبری با تقدیر از عملکرد بنیاد مستضعفان مطرح کرد

سیاست ثابت نظام رفع محرومیت است / اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور

سیاست ثابت نظام رفع محرومیت است / اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور

اقتصاد میهن: جت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی گفت: آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به شما تبریک می گویم. زحمت زیادی کشیدید، یاران و معاونان خوبی داشتید که برای انجام برنامه های محرومیت زدایی انگیزه خوبی داشتند. یقین بدانید این کارها ذخیره آخرت شما خواهد بود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی  در مراسم اهدای هشتاد هزارمین سند املاک علوی به ورود به دوره دوم انقلاب اسلامی و چهل سالگی انقلاب اشاره کرد و گفت: اوایل پیروزی انقلاب امام (ره) فرمودند: آنچه طاغوت از اموال جمع‌آوری کرده است باید به صاحبان آن برگردد و صرف مستضعفان شود که بعدا بنیاد علوی تشکیل شد. آن‌هایی که در این املاک مستقر بودند هیچ سندی نداشتند، چند ده مورد نامه از سوی متصرفان این املاک به دفتر رهبری آمد که رهبری فرمودند؛ بنیاد اسناد این املاک را تهیه کند و به همان‌هایی که در دست آن‌ها هست بدهد. در همین راستا بنیاد مستضعفان هیأتی برای شناسایی مالکان اراضی تشکیل داد، اسناد تهیه شد و ثبت اسناد هم همکاری کرد تا این مهم انجام شود.

رئیس دفتر مقام معظم رهبری در ادامه ضمن اشاره به طرح واگذاری اسناد املاک علوی به محرومان گفت: تاکنون ۷۷ هزار سند در این حوزه به دست مردم رسیده است و امروز ۳۰۰۰ سند دیگر هم اهدا می‌شود که اغلب بلاعوض است. گلپایگانی بیان کرد آقای سعیدی کیا رئیس بنیاد مستضعفان به شما تبریک می گویم. زحمت زیادی کشیدید، یاران و معاونان خوبی داشتید که برای انجام برنامه های محرومیت زدایی انگیزه خوبی داشتند. یقین بدانید این کارها ذخیره آخرت شما خواهد بود.

وی ضمن تقدیر از برگزاری مراسم بنیاد که در آن علمای شیعه و علمای اهل سنت به صورت توام حضور داشتند توصیه‌ای هم به اهل سنت و شیعیان داشت و گفت: برادران اهل سنت و علمای اهل شیعه بدانند که هر حلقومی که صدای اختلاف از آن صادر شود، حلقوم شیطان است.رئیس دفتر مقام معظم رهبری اظهار داشت: آمریکا غلط می‌کند به اینجا حمله کند، صد‌ها سال است که سنی و شیعه با هم زندگی کرده‌اند، با هم مراوده داشتند، همسایه دیوار به دیوار بودند. اما حالا احمقی از آن طرف بلند می‌شود و چیزی می‌گوید و از آن تکفیری، داعشی و طالبانی درمی‌آید. حجت‌الاسلام والمسلمین محمدی گلپایگانی ادامه داد: نباید اجازه داد کسی از اختلاف صحبت کند و این اتحاد شیعه و سنی نعمتی بزرگ است.

اجرای طرح ملی توانمندسازی در ۱۴ نقطه بسیار محروم کشور

رئیس بنیاد مستضعفان از اجرای طرح توانمندسازی منطقه محروم قلعه‌گنج در ۱۴ نقطه دیگر بسیار محروم کشور خبر داد و گفت: شعار ما در قلعه‌گنج کار با مردم برای ایجاد اشتغال پایدار است.محمد سعیدی‌کیا در همایش واگذاری هشتادهزارمین اسناد املاک علوی به محرومان کشور، اظهار کرد: از سال 93 واگذاری‌های املاک علوی شروع شد و تاکنون مدارک مربوط به 77 هزار سند به مردم واگذار شده است.وی تصریح کرد: امروز 3000 سند واگذار می‌شود که به 80 هزار سند افزایش می‌یابد.وی افزود: حدود 70 هزار سند دیگر باقی مانده که از مردم می‌خواهیم برای واگذاری زمین غصب‌کرده توسط طاغوت تشکیل پرونده بدهند.رئیس بنیاد مستضعفان با تأکید برای این‌که "شیعه و سنی در مناطق مختلف کشور برای ما یکی هستند"، یادآور شد: در سال 93 رهبر معظم انقلاب چند جمله فرمودند که شامل تبدیل بنیاد مستضعفان به یک بنیاد واقعی مستضعفان،  خارج کردن یک منطقه از محرومیت، تجدید ساختار بنیاد، ترویج مدیریت جهادی، توجه به امور فرهنگی و مدیریت بهینه فعالیت‌های اقتصادی است.

سعیدی‌کیا با بیان این‌که "شعار ما در برنامه ششم بنیاد مستضعفان توانمندسازی اجتماعی، بهره‌وری و ارزش‌آفرینی است"، یادآور شد: شعار ما در قلعه‌گنج کار با مردم برای ایجاد اشتغال پایدار است. در این منطقه با ایجاد گروه‌های روستایی و کارآفرینی مردم استعدادهای خود را بروز می‌دهند و تاکنون 6 میلیارد تومان پس‌انداز کرده که از آن برای ایجاد اشتغال استفاده شده است. وی ابراز کرد: پس از قلعه‌گنج در آذربایجان غربی، خراسان شمالی، ایلام، سیستان و بلوچستان، اردبیل، کردستان، هرمزگان و... در مجموع 10 نقطه برنامه مشابه قلعه‌گنج آغاز شده است، گفت: سال آینده این برنامه را به 14 نقطه افزایش می‌دهیم.وی با یادآوری این‌که در 2.5 سال اخیر 3007 طرح به‌تصویب بانک رسیده است، افزود: برای 2600 طرح مردم وام را دریافت کرده‌اند و 1600 طرح به بهره‌برداری رسیده است. رئیس بنیاد مستضعفان از گزینش 114 نفر جوان در بنیاد مستضعفان خبر داد و گفت: از این تعداد 44 نفر در هیئت مدیره‌های شرکت‌های زیرمجموعه بنیاد مستضعفان مشغول به کار شده‌اند

بنیاد مستضعفان نرخ بیکاری گلستان را ۴ درصد کاهش داد

استاندار استان گلستان با اعلام کاهش ۴ درصدی نرخ بیکاری در این استان به دلیل اجرای برنامه های بنیاد مستضعفان، گفت: امسال و سال گذشته با پرداخت ۶۰۰۰ میلیارد تومان در حوزه صنعتی استان گلستان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است. سید مناف هاشمی در همایش واگذاری هشتاد هزارمین املاک علوی به محرومان کشور با بیان این که به واسطه اقدامات و برنامه های بنیاد مستضعفان نرخ بیکاری استان گلستان 4 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یافته است، اظهار کرد: از سوی دیگر بر اساس برنامه امسال باید 20 هزار شغل در استان گلستان ایجاد می شد که تاکنون 28 هزار شغل ایجاد شده است.وی با بیان این که این امر به مدد رهنمودهای رهبر معظم انقلاب و رئیس بنیاد محقق شده است، افزود:  طی 8 سال اخیر بنیاد مستضعفان با بیان این که حدود 40 هزار سند املاک علوی مربوط به استان گلستان است. در حوزه مختلف از جمله کشاورزی، درمانی و ... اتفاقات بسیار خوبی افتاده است، ضمن این که اعتبارات زود بازده باعث شده تا از شرای سخت اقتصادی عبور کنیم.

وی تاکید کرد: به تعبیر رهبر معظم انقلاب امروز بیکاری جوانان و معیشت دغدغه اصلی است که در این راستا بنیاد مسضعفان برنامه های خوبی را در استان گلستان اجرا کرده که ثمرات خوبی به همراه داشته است.استاندار گلستان بیان کرد: گلستان نماد وحدت است؛ تمام مذاهب، گروه ها و... با نگاه رهبر معظم انقلاب زمینه ای به وجود آمده تا ظرفیت های گلستان در بخش های صنعتی، کشاورزی، بوم گردی (200 نقطه) و... مورد استفاده حداکثری قرار گیرد. هاشمی همچنین گفت: امسال و سال گذشته با پرداخت 6000 میلیارد تومان در حوزه صنعتی استان گلستان رتبه دوم را در کشور به خود اختصاص داده است.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها