۱۳۹۷ يکشنبه ۱۲ اسفند چاپ
با دست یابی محققان شرکت بارز به فن آوری «تایر ایرلس»؛

ایران به جمع 4 کشور تولید کننده تایرهای بی هوازی پیوست + تصاویر

ایران به جمع 4 کشور تولید کننده تایرهای بی هوازی پیوست + تصاویر

اقتصاد میهن: مدیر عامل گروه صنعتی بارز از دستیابی این واحد تولیدی به فن آوری « تایر ایرلس» خبر داد و گفت: علیرغم اعمال تحریم‌های ظالمانه از سوی دشمنان‌، محققان این گروه صنعتی موفق شدند که با این فن آوری کشورمان را در زمره چهار کشور تولیدکننده لاستیک بی‌هوازی قرار دهند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد میهن، دکتر اخوان که در مراسم بزرگ ترین اجلاس استراتژی های توسعه خدمات، تولیدات و صادرات برترین شرکت های ایران در سالن همایش های بین المللی صدا و سیما ، سخن می گفت،بیان کرد» گروه صنعتی بارز با وجود تحریم‌ها در مرکز نو آوری این مجموعه همکاری نزدیکی با اساتید دانشگاه داشته و ماحصل این همکاری‌ها منجر به ایجاد یکی از بروزترین و پیشرفته‌ترین شرکت‌ها در زمینه تولید تایر در منطقه شده است.دکتر اخوان افزو:  نگاه ویژه‌ای به آینده در این گروه وجود دارد و به موفقیت‌های به‌دست آمده بسنده نشده است. این نگاه منجر به ایجاد گروه نوآوری گردید و این اتفاق برای نخستین بار است که به صورت رسمی با بهره‌مندی از جوانترین فارغ التحصیلان دانشگاه و دانشمندان تراز اول کشور روی داده است.

وی یادآور شد: 150 ماده اولیه برای تولید تایر مورد نیاز است که 45 درصد آنها وارداتی است و به دلیل تحریم‌ها با مشکل در ورودشان مواجه بودیم.اخوان ادامه داد: با تشکیل کارگروهی با همکاری ستاد نانوی ریاست جمهوری، دستیابی به مواد اولیه مورد نیاز صنعت تایر در دستور کار قرار گفت و از مجموع 26 اقلام وارداتی، هفت قلم آن داخلی سازی شد.

وی با اشاره به تبدیل تایرها از بایاس (تیوب دار) به رادیال در سال‌های گذشته، گفت: در سال‌های اخیر با رشد صنعت خودرو و تولید خودروهای الکتریکی و هیبریدی، تایرهای ایرلس طراحی و تولید شده اند.این فعال صنعتی خاطر نشان کرد: امروز جمهوری اسلامی ایران پس از شرکت های بزرگی نظیر بریجستون و میشلن، به چهارمین تولیدکننده تایر ایرلس در جهان تبدیل شده و با همکاری مراکز علمی و پژوهشی سه نمونه از این محصول تولید شد. وی تاکید کرد: طراحی، مواد مورد استفاده و دانش فنی این تایر کاملا بومی است.اخوان افزود: با توجه به رشد صنعت خودرو، خودروهای الکتریکی و هیبریدی که در دنیا مورد استفاده می شوند باید تایر مورد نیازی که در این خودروها باید قرار بگیرد تغییر می‌کرد و اینکه شرکت‌های بزرگ دنیا مثل گودیر و...در این زمینه همیشه پیشرو بودند. تایرهای مفهومی را تولید کردند که این سرلوحه کار در گروه صنعتی بارز قرار گرفت.

اخوان  گفت: با همت و تلاش این دانشمندان در مدت زمان کمی ما سه نمونه محصول تولید کردیم و امروز ما چهارمین کشور در دنیا هستیم که توانستیم به تکنولوژی تولید این تایرها برای اولین بار دست پیدا کنیم و این موفقیت بزرگ را به ملت عزیز تقدیم می کنم. وی تصریح کرد: در این شرایط تحریم که استکبار دنبال این است که به صنعت ما لطمه بزند این عزیزانی که بی ادعا کار می کنند توانستند این امر مهم را به واقعیت تبدیل کنند و در راستای منویات مقام معظم رهبری که فرمودند تهدیدها باید تبدیل به فرصت شود ما این را واقعا در عمل به اثبات

همچنین مازیار روغنی، مدیرکل بازاریابی گروه صنعتی بارز،  ‌این اقدام را آغازی برای مسیر نوآوری در صنعت تایر کشور دانست و گفت: دوازدهم اسفندماه روز بزرگی برای صنعت تایر کشور است و مطمئنا  بسیاری از کارشناسان و بزرگان این صنعت پس از رونمایی از سه محصول مفهومی بارز، ‌نگاهشان به آینده این صنعت در کشور تغییر خواهد کرد. وی با تاکید بر اینکه متاسفانه در سال‌های گذشته صنعت تایر کشور به یک مصرف‌کننده صِرف از تکنولوژی‌های خارجی تبدیل شده بود، گفت: مرکز نوآوری بارز که با حضور مدیرعامل جدید بارز ایجاد شد، ‌همکاری گسترده‌ای را با نخبگان دانشگاهی آغاز کرد و درنهایت طی مدت کوتاهی توانست تحول بزرگی را در این صنعت ایجاد کند. تاجایی‌که به‌زودی طبق وعده‌ای که مدیرعامل گروه صنعتی بارز داد، ‌فاصله صنعت تایر ایران با بزرگان تایرسازی جهان به حداقل ممکن خواهد رسید. وی این سه تایر را دارای ویژگی‌های خاصی دانست که ازجمله آن‌ها می‌توان به متفاوت بودن مواداولیه مورد استفاده در تایرها اشاره کرد به ‌شکلی‌که در این تایرها از مواد مرسوم تایرسازی مانند سیم، ‌نخ و کامپاند استفاده نشده است.

این گزارش حاکیست، برای نخستین‌بار در کشور  یک تایرساز با عبور از سنت‌ها دست به تولید تایرهای مفهمومی یا کانسپت می‌زند. گروه صنعتی بارز که از چند ماه قبل خبر از آغاز فعالیت مرکز نوآوری بارز با همکاری مشترک مراکز دانشگاهی کشور ازجمله دانشگاه صنعتی شریف و دانشگاه صنعتی امیرکبیر را داده بود،‌ امروز همزمان با «روز بارز»  از اولین تولیدات مفهمومی خود که با کمک مراکز دانشگاهی طراحی و تولید شده است، رونمایی کرد.

«لاستیک های بی هوازی برخلاف تایر معمول خودروها با فشار هوا پشتیبانی نمی شوند و به همین دلیل مزیت اصلی آنها این است  که تجهیزات سنگین ساخته شده با لاستیک های بدون هوا، قادر به حمل بیشتر وزن و درگیر شدن در فعالیت های سخت ترهستند که صرفه جویی در مصرف انرژی را به دنبال دارد.»

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها