۱۳۹۷ شنبه ۱۱ اسفند چاپ

ایجاد ۱۴ هزار شغل در زهک با همکاری بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان

ایجاد ۱۴ هزار شغل در زهک با همکاری بازوی محرومیت زدایی بنیاد مستضعفان

اقتصاد میهن: بنیاد علوی در قالب تفاهم‌نامه امضا شده میان استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تلاش می‌کند پس از مطالعات میدانی در زهک و شناخت مزیت‌ها اقدامات متعددی را در بخش‌های مختلف انجام دهد که بر این اساس پیش‌بینی می‌شود ۱۴۰۰۰ شغل در این شهرستان ایجاد شود.

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی بنیاد مستضعفان، احمدعلی موهبتی در جلسه کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه‌گذاری استان افزود: امروز نگاه‌ها و توجه به سیستان و بلوچستان در همه بخش‌ها نگاه ویژه‌ای است لذا باید از این فرصت به‌وجود آمده و حضور بنیاد در کنار سایر دستگاه‌های دولتی استفاده شود، همچنین باید در کنار تولید و ایجاد مشاغل خرد خانگی با ایجاد صنایع بزرگ تولیدی و صنعتی در استان به سمت استانی توسعه یافته گام برداریم.

 ایجاد ۱۴ هزار شغل در زهک با همکاری بازوی محرومیت زدایی بنیاد علوی

 استاندار گفت: سیستان و بلوچستان یکی از استان‌هایی است که در آن زمینه سرمایه‌گذاری فراوانی وجود دارد.موهبتی افزود: از هر سرمایه‌گذاری در هر زمینه‌ای که باشد استقبال می‌کنیم.استاندار خاطرنشان کرد: احداث مزرعه زیتون و صنایع تبدیلی آن در زهک باعث ایجاد اشتغال پایدار در منطقه خواهد شد.استاندار سیستان و بلوچستان خاطرنشان کرد: پذیرای سرمایه‌گذاران در سیستان و بلوچستان هستیم و این استان آماده سرمایه‌گذاری در همه زمینه‌هاست.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این جلسه گفت: دولت تدبیر و امید به‌ویژه این وزارتخانه نگاه ویژه‌ای به استان سیستان و بلوچستان دارد و بیشتر نگاه‌ها به سمت شکوفایی ظرفیت‌ها و توانمندی صنعتی و معدنی این استان معطوف شده است.

سعید زرندی افزود: با توجه به اولویت‌های در نظر گرفته شده برای سیستان وبلوچستان کار گروه حوزه صنعت و معدن در این استان راه اندازی شده است.وی ادامه داد: یکی از موضوعات مهمی که به توسعه یک منطقه کمک می‌کند نگاه به مزیت‌ها و توانمندی‌های آن منطقه است.وی تکمیل طرح‌های نیمه تمام و فعال سازی کارگاه‌های غیر فعال را از اولویت‌های این وزارتخانه عنوان و اظهار کرد: باید مشکلات این حوزه بررسی و اقدام لازم بر اساس اولویت بندی انجام شود.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت به پتانسیل‌های بی‌نظیر سیستان و بلوچستان به ویژه معدن اشاره و خاطرنشان کرد: این استان ظرفیت بسیار مناسبی از مواد معدنی آنتیموان دارد که در نوع خود در کشور بی‌نظیر است و باید به‌نحو شایسته‌ای از آن بهره‌برداری کرد.زرندی اظهار کرد: یکی دیگر از ظرفیت‌های مهم سیستان و بلوچستان دسترسی به مرز‌های زمینی و آب‌های آزاد است که می‌تواند در صادرات مواد معدنی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری داشته باشد.وی تصریح کرد: باید ظرفیت‌های سیستان و بلوچستان را شناخت و متناسب با این ظرفیت‌ها گام برداشت.

معاون طرح و برنامه وزارت صنعت، معدن و تجارت بیان کرد: در حوزه معدن کار‌های خوبی شکل گرفته و برنامه‌های مناسبی در دستور کار است که به لطف خدا شاهد موفقیت‌های این حوزه خواهیم بود.زرندی تصریح کرد: از آنجایی که حوزه صنعت سیستان وبلوچستان ضعیف است باید با برنامه‌ریزی مناسب و ایجاد واحد‌های مختلف صنعتی و فرآوری موادمعدنی و ... این حوزه را تقویت کرد.

دهمرده -نماینده مردم سیستان در مجلس شورای اسلامی- هم در این جلسه گفت: طرح‌هایی مثل کارخانه لاستیک و.. را نگذاریم بعنوان طرح‌های ناموفق بر زمین بماند و الگویی شود برای بخش خصوصی، بلکه باید با تکمیل و راه اندازی آن‌ها پای صنعت را به سیستان باز کنیم و باعث تشویق بخش خصوصی شویم.

صفایی، مجری پروژه پیشرفت و آبادانی بنیاد علوی در زهک- نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بنابر جدول پیش‌بینی اشتغال استان، سهم بنیاد علوی تعداد ۱۴۰۰۰ شغل در نظر گرفته شده است، گفت:  بنیاد علوی هم در قالب تفاهم نامه امضا شده فی مابین استانداری و بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی تلاش میکند پس از مطالعات میدانی در منطقه و شناخت مزیت‌ها اقدامات متعددی را در بخش‌های مختلف انجام دهد که تعدادی از این طرح‌ها در شهرستان زهک در آستانه اجرایی شدن است از جمله احداث مزرعه زیتون ۱۲۰۰ هکتاری و صنایع تبدیلی آن که پس از اخذ مجوز برداشت آب و آزمایش خاک در حاشیه چاه نیمه در شهرستان زهک اجرایی خواهد شد.

وی همچنین اعطای تسهیلات اشتغالزایی، مشارکت در تکمیل پروژه‌های نیمه تمام، ایجاد و توسعه فضا‌های ورزشی، تجهیز مراکز آموزشی و مساجد، مشارکت در بهبود فضای شهری و... را از دیگر اقداماتی عنوان کرد که بنیاد علوی در قالب پروژه‌های محرومیت زدایی در شهرستان زهک اجرا خواهد کرد. محمدرضا صفایی همچنین به حدود ۵۰ کیلومتر مرز مشترک بین کشور ایران و افغانستان در شهرستان زهک اشاره کرد گفت: بنیاد علوی آمادگی کامل برای توسعه بازارچه مرزی شاهگل در این شهرستان را دارد و می‌توان با احداث پایانه و غرفه و تاسیسات جدید شرایط فعالیت مرزنشینان و توسعه مبادلات مرزی را هم در زهک فراهم کرد که از این طریق نیز بخش اعظمی از جوانان و مرزنشینان به فعالیت‌های اقتصاد مرزی مشغول خواهند شد.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها