۱۳۹۷ جمعه ۱۰ اسفند چاپ
نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی:

تولیدات کشاورزی ایران پس از انقلاب ۶ برابر شده است

تولیدات کشاورزی ایران پس از انقلاب ۶ برابر شده است

اقتصاد میهن: دستاوردهای سیاسی و علمی پس از پیروزی انقلاب موجب شده به رغم خشکسالی ها و توطئه های دشمنان، تولید محصولات کشاورزی ۶ برابر شود.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزرات جهاد کشاورزی، نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با اعلام این مطلب گفت: حضور قدرتمند ایران در منطقه و جهان منجر به توسعه بخش کشاورزی و دانشگاه ها و مراکز آموزشی شده و اگر امروز تولیدات کشاورزی کشور وضعیت قابل قبولی دارد در سایه قدرت دستاوردهای سیاسی، علمی و عدالت آموزشی است.نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان این که ایران دارای رتبه ۱۶ جهان در بخش علمی است و شرکت های دانش بنیان افراد متخصص را جذب کرده اند، اظهار داشت: اگر با این روند و شتاب پیش برویم ظرف ۱۵ سال آینده در بخش کشاورزی در صدر منطقه قرار می گیریم و جزو کشورهای مطرح در جهان خواهیم بود.

وی افزود: با توجه به افزایش جمیعت، کشاورزی سنتی پاسخگوی نیاز ما نیست و کشاورزی علمی باید توسعه یابد که در این صورت و با امکانات موجود ما می توانیم تا ۱۵۰ میلیون نفر را تغذیه کنیم.نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در مورد سهم ایران در تجارت غذای حلال نیز اذعان داشت: گردش مالی تجارت غذای حلال در جهان ۴ هزار میلیارد دلار است و ایران تنها سهم ۰.۷ درصدی از این تجرات را به خود اختصاص داده است.وی پراکندگی در وظایف و نبود متولی و قانون مشخص را از دلایل سهم کم ایران در تجارت غذای حلال عنوان کرد.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی افزود: ما در این زمینه سازمان متمرکز و مطمئنی نداریم و بخشی از تجارت جهانی غذای حلال به موسسه ملی استاندارد و اتاق بازرگانی و بخشی هم به این دفتر مربوط می شود و این موضوع جدی گرفته نشده است.وی درباره حضور ناظران شرعی در کشورهایی که ایران از آن ها گوشت قرمز وارد می کند، تصریح کرد: هر سه ماه یکبار ۴۰ ناظر شرعی برای انجام ذبح اسلامی به کشورهایی که تجار از آنها گوشت قرمز وارد می کنند، اعزام می شوند و تمام مراحل ذبح بر اساس معیارهای اسلامی صورت می گیرد.

تقوی در پاسخ به پرسشی در مورد هزینه های ناشی از حضور ناظران بهداشتی و شرعی در کشتارگاه های کشورهای وارد کننده گوشت قرمز گفت: بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی در راستای کاهش هزینه ها، دامپزشکان به کشورهای وارد کننده ای که با آنان پروتکل بهداشتی داریم اعزام نمی شوند، اما ناظران شرعی برای نظارت بر نحوه ذبح بر اساس معیارهای اسلامی باید در این کشورها حضور داشته باشند.وی افزود: ایران به کشورهایی مانند برزیل ، استرالیا، آذربایجان، هندوستان و ارمنستان ناظر شرعی برای نظارت در کشتارگاه ها اعزام می کند و بسیاری از کشورهای اسلامی نیز کشتارهایی که توسط ناظران شرعی ما انجام می شود را قبول دارند.

تقوی درباره سایر اعضای دام هایی که با نظارت ناظران شرعی ایران در این کشورها ذبح می شوند،اظهار داشت: سایراعضای دام کشتار شده برای ایران معدوم می شود و ما در حال پی گیری هستیم که در صورت امکان و تایید سازمان دامپزشکی ایران، این اعضای این دام ها فرآوری و مورد استفاده قرار گیرد. وی با بیان این که در کشور کمبود گوشت قرمز وجود ندارد، تصریح کرد: امسال بیش از ۱۳۵ هزار تن گوشت قرمز وارد کشور شده و مشکلات کنونی در زمینه این محصول مربوط به مدیریت توزیعاست.تقوی افزود: ما در سیستم توزیع مشکل داریم و فشارهای بین المللی و نفوذی ها یعنی افرادی که در بازار اخلال ایجاد می کنند در بخش غذای مردم نقش دارند و آمریکا نیز روی معیشت مردم متمرکز کرده و هر روز برای یک ماده غذایی یا مصرفی بحران ایجاد می کند.

کلید واژه‌ها:
دیدگاه کاربران

نظراتی كه به تعميق و گسترش بحث كمك كنند، پس از مدت كوتاهی در معرض ملاحظه و قضاوت ديگر بينندگان قرار مي گيرد. نظرات حاوی توهين، افترا، تهمت و نيش به ديگران منتشر نمی شود.

بانک سینا بانک تجارت بانک صادرات ایران فولاد خراسان بیمه ملت موسسه ملل بانک ملی
پربیننده‌ترین
آخرین خبرها